העיתונאי בן כספית חשף הבוקר (שישי) בטור השבועי שלו "במעריב" את הדרמה שהתחוללה בלשכת ראש הממשלה, ערב לפני פרסום דו"ח מירון. 

אחרי ההאשמות של ינון מגל: שרה נתניהו היא רק הקורבן | מיקי לוין
לאחר החשיפה של ינון מגל על שרה נתניהו, השדר חשף עוד פרט מטלטל

בניגוד לטענת ינון מגל שהאשים את אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בניסוח תגובת הליכוד לדו"ח שעוררה סערה גדולה. מסתמן, כל לטענת כספית, כי הודעת הליכוד הייתה מוכנה ערב לפני פרסום הדו"ח וכלל לא בטוח שהגברת נתניהו הייתה זו שניסחה אותה. 

כאמור, תגובת הליכוד עוררה סערה גדולה לאחר שתקפה את הממשלה הקודמת על ה"התרסה הפוליטית", כביכול, בהקמת ועדת החקירה. "עם זאת, צר לנו על כך שלראשונה בתולדות המדינה הממשלה בראשות בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה בימין הפוליטי, ושחבר מרכזי בוועדה הוא מקורבו של לפיד, שלמה ינאי, שקיבל הצעה ממנו למקום ברשימת ״יש עתיד״ לכנסת. זוהי התרסה פוליטית מובהקת לחלוטין. הניסיון הציני והמכוון של לפיד להפוך את אסון מירון לכלי ניגוח פוליטי - לא יצלח", נכתב. 

בתגובה, תקף השר ניר ברקת: ״מנהיגות אחראית צריכה לקחת אחריות כדי להפיק לקחים ולמנוע מחדלים עתידיים. זו טעות קשה להפוך את ועדת החקירה של אסון מירון לאירוע פוליטי. מדובר באסון כבד עם מחירים קשים מאוד בחיי אדם וכדי למנוע אסון נוסף חובת נבחרי הציבור ללמוד מועדת החקירה ולהפיק לקחים. לתפישתי, נבחרנו כדי לשרת את הציבור ולדאוג לביטחונו ולשלומו. מוטלת עלינו החובה לקחת אחריות על החלטות שקיבלנו וליישם את המסקנות שיבטיחו שהמחדלים לא יחזרו על עצמם שוב״.

ח"כ אלי דלל עקץ ואמר כי "אם אין משהו טוב, חכם, מנהיגותי להגיד - עדיף לא להגיד כלום". ח"כ צבי סוכות השיב ואמר כי "כמי שהגיע להר בעשרות השנים האחרונות, לצערי אני יודע לומר שהסמוך והחפיף היו הסמל המארגן של מירון בלג בעומר. חוסר סדר משווע, יחד עם דחיפות ובלאגן במדרגות צרות ומחליקות היו השם השני של אירועי מירון. הניסיון להגדיר את מסקנות וועדת החקירה כפוליטיות עצוב, מכעיס ומזלזל בעשרות הקרבנות".