המוסד התריע הערב (שבת) כי חמאס מתבצר בעמדתו כמי שאיננו מעוניין בעסקה ואף חותר להבערת האזור במהלך הרמדאן על חשבון הפלסטינים ברצועת עזה. עוד נמסר מהמוסד כי נמשכים המגעים לעסת חטופים ושיתוף הפעולה עם המתווכות בניסיון להביא לצמצום הפערים וקידום הסכמות.

באמצעות קפריסין וכאלף אמריקאים: כך ייראה הרציף שתקים ארה"ב מול עזה
לראשונה היום: אזעקות הופעלו באזור קריית שמונה והגליל העליון 

בנוסף, ראש המוסד דדי ברנע נפגש אמש עם ראש ה-CIA ביל ברנס, על מנת לדון בנושא המאמצים להגיע לעסקה לשחרור החטופים שנמצאים בידי חמאס בעזה. בפגישתם של השניים עדכן ברנס את ראש המוסד על שיחותיו במצרים ובקהיר ביומיים האחרונים בעניין עסקת החטופים.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום כי "הסיכויים להשיג הפסקת אש ועסקת חטופים בין ישראל לחמאס לפני תחילת חודש הרמדאן נמוכים".

הפגנת משפחות החטופים (צילום:  Yonatan Sindel/Flash90)
הפגנת משפחות החטופים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מוקדם יותר השבוע הגיע ברנס בחשאי למצרים לסבב שיחות בנושא המאמצים לשחרור החטופים, כך אמר בכיר אמריקאי. ברנס קיים שיחות בקהיר והגיע לדוחא בירת קטאר לשיחות נוספות בנושא. ברנס לא צפוי להגיע לישראל בשלב זה.

מדובר במאמץ של הרגע האחרון מצד ממשל ביידן לנסות להגיע לעסקת חטופים לפני תחילת חודש הרמדאן שיתחיל ביום שני. היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר השבוע לבני משפחותיהם של החטופים האמריקאים במהלך פגישה בבית הלבן כי הממשל האמריקאי מתכוון להמשיך ללחוץ להגעה לעסקה גם אחרי תחילת חודש הרמדאן, כך לפי שלושה גורמי שמעורים בתכני הפגישה.

סאליבן אמר כי הבית הלבן סבור שהעסקה הנוכחית שנמצאת על השולחן הוגנת עבור שני הצדדים. הוא ציין כי ארה"ב ממשיכה ללחוץ על חמאס באמצעות מצרים וקטאר והדגיש שהשיחות יימשכו לכל אורך סוף השבוע כדי לנסות להגיע לעסקה.