חברת הכנסת טלי גוטליב פתחה היום (שבת) במתקפה על שרי הממשלה, בעקבות הודעת ארצות הברית על הקמת רציף ימי לחופי רצועת עזה. "שרי הממשלה שלא התנגדו להקמת רציף בעזה הם פחדנים ומובילים לכך שעזה תצא מהמלחמה יותר חזקה ממה שנכנסה אליה", הצהירה.

האריס בהתבטאות חריגה: "יש להבדיל בין ממשלת ישראל לאזרחיה"
נשיא ארה"ב ביידן: "הישראלים יאבטחו את הרציף הימי שיוקם בעזה"

"בפעם הראשונה יהיה לעזה נמל שאינו בשליטה ישראלית או מצרית. ממילא העולם לא לצידנו וגם ארצות הברית לא לצידנו. גם אם נדמה לכם שכן. תפתחו אומץ ותתנגדו נחרצות לחרפת הקמת רציף בעזה", קראה. "אנחנו בעיצומה של מלחמה. הדאגה לסיוע הומניטרי לאוייב מחזקת את תודעת הנצחון של חמאס".

פלסטינים נושאים שקי קמח ממשאית סיוע הומניטארי (צילום: רויטרס)
פלסטינים נושאים שקי קמח ממשאית סיוע הומניטארי (צילום: רויטרס)

בתוך כך, אתמול נשא נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן את נאום "מצב האומה" השנתי, בו הצהיר על הקמת מזח לחופי עזה שיאפשר הכנסת סחורה הומניטארית דרך הים. צבא ארצות הברית צופה כי הרציף שיוקם מול קו החוף של עזה בשבועות הקרובים, יאפשר משלוח של שני מיליון ארוחות מדי יום לפלסטינים המתמודדים עם רעב, כך נמסר מהפנטגון.

בניית המזח מהחוף והכביש המחבר אותו ליבשה יימשכו עד 60 יום וידרשו כ-1,000 חיילים אמריקאים, אמר האלוף פטריק ריידר, מזכיר העיתונות של הפנטגון, לכתבים.

כוחות ארה"ב, כולל חטיבת התחבורה ה-7 של הצבא שבסיסה בווירג'יניה, ישתתפו במאמץ. המבצע יכלול הקמת הרציף שיאפשר לספינות לספק סיוע, שיועמס לאחר מכן על ספינות תמיכה של חיל הים. הנתיב הדו-נתיבי ינווט אל אתר נחיתה על החוף ויאובטח לקרקע על ידי אנשים שאינם אמריקאים. לאחר מכן, משאיות יגשו לשביל כדי לאסוף ולהוביל את הסיוע.