הערכה בישראל: בעקבות מהלך צבאי ברפיח, הפלסטינים ינסו להגיע ליוזמה שמשמעותה הקפאה או הפסקת השתתפותה של ישראל בדיוני העצרת הכללית של האו"ם, וכמו כן של יכולת ההצבעה שלה בדיונים. כך דווח הערב (שבת) בחדשות 12.

"כנראה שיש הסכם עם מצרים": כך ייראה כיבוש רפיח, ומה באמת בוצע בביה"ח בח'אן יונס?
"אסור לחכות": הסירוב של חמאס להגיע לעסקה - והחשיבות בכיבוש רפיח

הפצצות ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
הפצצות ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

עוד דווח כי השעיה של חברות היא מהלך מסובך שדורש הצבעה של כל חברות במועצת הביטחון של האו"ם, ודורש רוב של שני שליש מהעצרת. במשרד החוץ גורמים מעריכים שזה הנתיב שהפלסטינים ירצו להתקדם בו, דווח. החשש מגיע מהדלפות של גורמים מדיניים של הליגה הערבית, ולאחר שהשגריר הפלסטיני באו"ם ריאד מנצור אמר בבימת האו"ם בשבוע שעבר: "ישראל לא יכולה להמשיך לשבת בנינו".

בייעוץ המשפטי של משרד החוץ עובדים על מהלך שאומר שהדבר מופרך מיסודו, דווח ב-12. עם זאת, בין המהלך יצלח או לאו - מדובר בנזק תדמיתי גדול שישראל חוטפת.

גלעד ארדן (צילום: REUTERS/David 'Dee' Delgado)
גלעד ארדן (צילום: REUTERS/David 'Dee' Delgado)

עוד דווח כי המהלך קרה פעם אחת מאז שהוקם האו"ם בשנות ה-70, אז הופסקה השתתפותה של דרום אפריקה בדיוני העצרת הכללית בשל משטר האפרטהייד.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן מסר: "אם הם באמת ינסו לקדם את ההשעיה של ישראל מהעצרת הכללית, זו חציית קו אדום וישראל תהיה חייבת להגיב בחריפות ולנקוט בצעדים חסרי תקדים כמו סגירת מטה האו"ם בירושלים, פינוי מתחמי אונר"א, כדי שכל מדינה שתשקול לתמוך במהלך הזה תדע שהיא רק תזיק לעניין הפלסטיני".

גלעד ארדן תוקף את האו"ם (צילום :ללא קרדיט)