משבר חוק הגיוס: הרב הראשי יצחק יוסף אמר בשיעור עם תלמידיו לאחרונה כי "אם יכריחו חרדים להתגייס - נעזוב לחו"ל".

ביקורת חריפה נגד המדינה: "גוררת רגליים" בנושא חוק הגיוס
פצצת חוק הגיוס: הלו״ז שעשוי להוביל לנפילת הממשלה, כבר אחרי פסח

"שבט לוי פטור מהצבא, לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן, יהיה מה שיהיה", נשמע הרב בהקלטת השיעור. "אם יכריחו ללכת לצבא - נסע כולנו לחוץ לארץ, נקנה כרטיסים. אין דבר כזה. החיילים מצליחים בזכות בני התורה!".

הרב יוסף שעדיין מכהן בתפקיד ממלכתי מטעם המדינה שאוסר את התערבותו בעניינים פוליטיים, אמר את הדברים בשיעורו אחרי שבתקופה האחרונה אף התערב בניגוד לחוק בבחירות לרשויות המקומיות, ותמך בפומבי בחלק מהמועמדים.

ב-2013 השמיע אביו, הרב עובדיה יוסף, עמדה דומה לאחר שאמר גם כי אם תתקבל החלטה על גיוס בחורי הישיבות, יגיבו החרדים בירידה מהארץ. "נצטרך חס ושלום לעזוב את ארץ ישראל, לנסוע לחוץ לארץ", אמר.

יו״ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ׳ נגד דברי הרב: "אמירות מנוגדות לתורה, מכאיבות ומוסיפות בלב פצע על פצע, אני מקווה שמי שאמר אותן ישכיל להבין את טעותו, לחזור בו ולהתנצל".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגגיב לדבריו ואמר: "בלי חובות אין זכויות. חבל שהרב יצחק יוסף והעסקנים החרדים ממשיכים לפגוע בביטחונה של ישראל ולפעול בניגוד להלכה. וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה לִבְנֵי גָד וְלִבְנֵי רְאוּבֵן הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה?".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "דברי הרב יוסף הם חרפה ועלבון ללוחמי צה״ל המחרפים נפשם להגנת המדינה. הרב יוסף הוא עובד מדינה, עם משכורת מהמדינה, הוא לא יכול לאיים על המדינה. מי שישתמט מצה״ל, לא יקבל אגורה ממדינת ישראל".

השר עמיחי אליהו: "בשולי גלימתו, אני לא מבין את ההשוואה. וכי חיילי דוד המלך לא למדו תורה? בניהו בן יהוידע לא שימש בסנהדרין והיה יוצא למלחמות? אני מתקשה להבין מדוע האלטרנטיבה שמציע כבוד הרב היא חלילה ירידה מהארץ? איך הדברים תורמים לאחדות העם בשלב הזה? לתחושתי זו אמירה שמוסיפה חבית נפט למדורה של קפלן. לכאורה יוצא מדברי הרב שמי שלא שייך לשבט לוי, כמו אותם בחורי ישיבות שלא מצליחים ללמוד תורה מבוקר עד ערב, מחויבים להתגייס".