סרטון שהתפרסם הערב ב"כיכר השבת" חושף כי במהלך שיעור עם תלמידיו, אמר לאחרונה הרב הראשי יצחק יוסף כי "אם יכריחו חרדים להתגייס - נעזוב לחו"ל", ותוך זמן קצר פרצה סערה ברשת.

ביקורת חריפה נגד המדינה: "גוררת רגליים" בנושא חוק הגיוס
בג"ץ בתשובה דרמטית למדינה: נמקו למה לא לגייס תלמידי ישיבות חרדים

העיתונאי בן כספית התייחס לדברים בחשבון ה-X שלו: "ספוילר: לא יסעו. ולא יתגייסו". העיתונאי עמית סגל התייחס לאמירה כי "שבט לוי פטור מהצבא - לא לוקחים אותו בשום פנים ואופן", ועקץ בחשבון ה-X שלו: "עם זאת ראוי לציין ששבט לוי מימיו לא איים לרדת מהארץ".

העיתונאי אבישי גרינצייג הוסיף: "בשולי הדברים: הרב יצחק יוסף הוא לא רק הרב הראשי לישראל אלא מכהן מכוח תפקידו כדיין בבית הדין הרבני לערעורים. הראשונים שצריכים לזעוק על הפוליטיזציה וההתבטאות האסור חוקית של אדם שנושא במשרה שיפוטית, הם אלה שזעקו כאשר השופטת אסתר חיות התבטאה פומבית נגד הרפורמה של לוין לפני שנה".

כתב מעריב אברהם בלוך הגיב לדבריו של הרב הראשי ואמר: "מאיך שהרב יצחק יוסף מדבר, אפשר לחשוב שגיוס חרדים לצבא הוא לא פחות מגזירת הקנטוניסטים המודרנית. כאילו מגייסים ילדים יהודים לצבא הצאר הרוסי". העיתונאי עקיבא נוביק הוסיף: "למה בעצם הרב יצחק יוסף לא מתפטר ממשרת הרב הראשי וכל כיבודה גלימותיה ושלמוניה?"