חבר הכנסת צבי סוכות מתח היום (ראשון) ביקורת על מתווה ראש הממשלה לעליית מתפללים להר הבית במהלך חודש הרמדאן, תוך שהוא קושר בין מנהגי החודש הקדוש למוסלמים לבין פעולות טרור שהתרחשו בחודשים האחרונים. "אם יש טרור במדינת ישראל אז במקום לחגוג אותו אז הם ישבו בבתים ויראו את חיילי צה"ל הולכים ברחובות", אמר בשיחה עם גדי נס ב-104.5FM.

יממה לרמדאן: היערכות שיא בהר הבית, חשש כבד מפיגועים נוספים
נתניהו נגד עמדת בן גביר: לא יוטלו הגבלות על ערביי ישראל בהר הבית ברמדאן

סוכות זעם: "אף אחד לא התחשב בחג שלנו בשמחת תורה, למה אנחנו צריכים לעשות להם הקלות? חודש רמדאן מועד כל שנה לפורענות, אז זה צריך להיות הרמדאן הכי קשה שהיה להם אי פעם. צריך להבין שלטרור יש מחיר".

לסיום קרא: "צריך לתת לצה"ל לנצח, אנחנו בתוך הממשלה ויש לנו 7 מנדטים ולא אנחנו משפיעים עליה לצערי. הם חלק מהממשלה, הם מתווים מדיניות הם גם בקבינט הכללי. המחנה הממלכתי כן שותפים במדיניות וזו מדיניות בעייתית, החרימו אותנו מקבינט המלחמה כי בעינינו הדבר הכי חשוב הוא לנצח".

אתמול שלח השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בטענה כי מתווה הר הבית לעליית מתפללים בחודש הרמדאן אינו בטיחותי, וקרא לכינוס דחוף של הקבינט כדי לדון בו פעם נוספת. "אבקש להתריע בפניכם כי גם לאחר מאמצים עילאיים של המשטרה, ישנם פערים משמעותיים ביכולת לממש את החלטת ראש הממשלה מבלי לסכן חיי אדם", טען במכתבו. 
 
במכתבו, התייחס בן גביר לדוח שהתפרסם השבוע על אסון המירון, שבו הוטלה אחריות אישית על השר לשעבר אמיר אוחנה "הוועדה קבעה כי השר לביטחון הפנים לא עמד בציפיות בכל הנוגע לגיבוש עמדתו בנושא הגבלת הקהל בהילולה באופן מקצועי ולאחר קיום דיון ייעודי בנושא", כתב. "הגם שהשר דאז ציין בפני הוועדה כי קיבל מהמשטרה תשובות שהניחו את דעתו באשר למענה שיש בידיה כדי להתמודד עם הצפיפות, וכי בשום שלב לא הונפו בפניו דגלים אדומים, קבעה הוועדה כי אין בידיה לקבל טענות אלה, וכי כבר בתחילת הדיון ובמהלכו הונפו בפניו דגלים אדומים בנוגע לסוגית הצפיפות".

סיום חודש הרמדאן בהר הבית, 2022 (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
סיום חודש הרמדאן בהר הבית, 2022 (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

לדבריו: "כמובן שאינני נביא ובן נביא ואינני יודע אם בוודאות יתקיים חלילה אירוע רב נפגעים או חירום, אולם מהדיון שערכתי ומהשאלות ששאלתי, לא התרשמתי שיש בידי המשטרה את היכולת להתמודד ולהבטיח את שלומם וביטחונם של כמות המתפללים הצפויה בהר הבית כתוצאה מהחלטת ראש הממשלה. בעניין זה הנני מניף בפניכם דגל אדום בוהק ומבקש לדון מחדש בהחלטה, בוודאי נוכח העדר יכולת של המשטרה להבטיח שהאירוע יעבור בשלום".