כשלושה רבעים בקרב היהודים בעד הרחבת הפעילות הצבאית לרפיח בכדי ללחוץ על חמאס להגיע לעסקה טובה יותר לשחרור החטופים, כך עולה מסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה. מנגד, בקרב הערבים כשני שלישים הם בעד הימנעות מכך, בכדי לא לסכן את היחסים עם מצרים ואת העסקה המתגבשת לשחרור החטופים. 

"אסור לחכות": הסירוב של חמאס להגיע לעסקה - והחשיבות בכיבוש רפיח
נתניהו הבהיר שישראל תצא למבצע ברפיח - התגובה החריפה מירדן לא איחרה להגיע

הלילה (ראשון) הזהיר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי פעולה ברפיח היא "קו אדום",  אך הוסיף כי לעולם לא ינטוש את ישראל ולא יפסיק את אספקת הנשק בצורה שבה ישראל לא תוכן להגן על עצמה. עם זאת, הנשיא האמריקני אמר כי "אי אפשר שימותו עוד 30 אלף פלסטינים במלחמה". 

עוד קודם לכן, אמר נתניהו בתשובה מרומזת לבית הלבן כי "מי שאומר לא לפעול ברפיח אומר להפסיד במלחמה, וזה לא יקרה". עוד אמר כי "אנחנו במלחמת קיום שבה מדינת ישראל חייבת לנצח, מלחמה שאין צודקת ממנה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נסיגה מח'אן יונס לרפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
נסיגה מח'אן יונס לרפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

בשאלת המחויבות האמריקאית עלה כי הציבור חלוק עם נטייה לסמוך על האמריקאים. כ-40% סבורים שאפשר לסמוך על תמיכת ארה"ב באופן מלא, 34% שאפשר לסמוך על כך במידה בינונית וכ-20% סבורים שאי אפשר לסמוך על המשך התמיכה המלאה של האמריקנים בישראל. כמו כן,  45% מהציבור היהודי וכך גם רוב מהציבור הערבי (69%) סבורים כי הגבלות על עליית ערבים אזרחי ישראל להר הבית ברמדאן עלולות להגביר את הסיכוי לאלימות. פילוח לפי מחנות פוליטיים (יהודים), מצביע על רוב גדול בשמאל ובמרכז הסבורים כי הגבלות  כאלו יעלו את הסיכוי לאלימות (67% ו-57% בהתאמה) לעומת מעט יותר משליש בימין (36%) הסבורים כך.