לאחר חמש שנים, יונה יהב יחזור לכהן כראש עיריית חיפה. ראש העיר לשעבר התמודד בסיבוב השני, מול דוד עציוני, מי שכיהן כסגן של עינת קליש. 

הסבב השני של הבחירות: יהב מוביל על עציוני; עליזה בלוך הפסידה

דוד עציוני בירך: "זה רק תחילת המסע שלנו יחד למען עתיד העיר חיפה. אני רוצה להודות קודם כל לרעייתי שלי ולמשפחתי היקרה על התמיכה לאורך כל הדרך. תודה לאלפי הפעילים ולעשרות אלפי התושבות והתושבים שבחרו ללכת לקלפי ולהצביע עבורי. אני מברך מכאן את יונה יהב ומאחל בהצלחה בתפקיד ובאיחוד השורות בעיר חיפה".

יונה יהב בחגיגות הניצחון (צילום :גביש מדיה)

זמן קצר לאחר מכן, נשא יהב דברים: "אתם עוד תראו את חמש השנים הבאות. אני חוויתי חוויות יוצאות דופן בשנה הזו שבה התנהלנו כדי להשיג את המטרה. התארגנו סביבי אנשים אנשים מדהימים, כל אחד בלב חפץ ופתוח ביקש לעשות את עבודתו נאמנה. התארגנה קבוצה שהובילה אותי להישג הזה, הם באו מכל העיר". 

עוד הוסיף כי "זה היה מסע בחירות בלתי צפוי. מה זאת המלחמה הזאת באמצע? בחמש השנים האחרונות מאוד התגעגעתי, כי אני מאוד אוהב את העיר הזו. משהי לקחה את זה ממני, ולא יכולתי לסבול זאת, אז חזרתי. מרגע זה, אנחנו כולנו חיפה אחת. עכשיו אנחנו צריכים לטפל כולם ביחד בלהחזיר את חיפה למעמד שמגיע לה". 

כמו כן, ראש העיר המיועד פנה למקבלי ההחלטות בכנסת: ״אני פונה לראש הממשלה ולממשלת ישראל - תם עידן הנתק בין עיריית חיפה והממשלה. מעכשיו אנחנו עובדים ביחד. אני מישיר מבט לכל מקבלי ההחלטות בישראל - חיפה לא תהיה עוד בעדיפות שניה. חיפה "first", חיפה לפני הכל".

יונה יהב בחגיגות הניצחון בחיפה  (צילום: גביש מדיה)
יונה יהב בחגיגות הניצחון בחיפה (צילום: גביש מדיה)

יהב התייחס לתרחיש של מלחמה כוללת מול החיזבאללה, במהלכה ישוגרו טילים רבים לעבר חיפה: "חיפה צריכה להיערך לכל תרחיש, גם למלחמה. נעשה דברים שעשינו במלחמת לבנון השנייה והצליחו, אבל נשלש אותם בהיקף. לא יקרה מצב שהאזרח  יעמוד מול השלטונות להשיג את זכויותיו, אנחנו ניתן לו אותן. נקים קרן של רבע מיליארד שקל, כדי שנעשה את כל העבודות הללו לבד. האזרח ידע שדבריו מטופלים".