ינון מגל ובן כספית שבו הבוקר (שני) לאולפן שלהם ב-103FM ודנו על העניינים הבוערים שעל סדר היום המדיני-פוליטי, בהם אמירת הרב הראשי יצחק יוסף, חודש הרמדאן והמתיחות הביטחונית, ועוד.

הרב הראשי במסר מאיים: "אם יכריחו חרדים להתגייס - נעזוב לחו"ל"

ינון טען: "הייתה תפילת ראש חודש, וזה היה בהפרדה מגדרית עם מחיצה. לא קרה שום דבר. אני חושב על האיוולת שהובילה לטירוף הזה של שנאת החינם ומלחמת האחים שעוררתם פה, שהעלו לבג"ץ את האירוע של הפרדה מגדרית ברחובה של עיר. לחשוב שעל האיוולת הזו כמעט הגענו למלחמת אחים. אתם מבינים שאתם צריכים לסתום את הפה כי התעסקתם בשטויות ובהבלים, והמציאות כפתה עליהם פרופורציה, להבין איפה אתם נמצאים, לתת לאנשים להתפלל לבורא עולם כמו שהם רגילים. טוב שהתעוררתם. מה ההישגים של גנץ בביקור שלו? למה הוטא לא עושה נאום? מאז שהוא נסע הכל נהיה יותר גרוע, רק נכנסים יותר בישראל ובנתניהו, בעוד שבוע אם גנץ עדיין היה שם ארה"ב היו נותנים כיפות ברזל לחמאס. נסע בלי אישור רה"מ, בלי אישור הממשלה, כל פגישה הודעות גרועות לישראל. מה זה הדבר הזה? כמה נזק?" 

בן השיב לו: "ממתין לתגובת הקואליציה על הרב הראשון לישראל. אני באמת חושב מה נעשה אם הם יעזבו את הארץ. אני הולך להתחשבן איתך על שאת ההתפוצצות שלך על שרה נתניהו עשית ברביעי בלילה. חמישי בבוקר אני לא פה, מה עשינו עם זה? זו מנהיגות? זו בכיינות, זו פחדנות וזו ברחנות. אתה וסמוטריץ'התפארתם על ביקושי השיא לאג"ח. ניסיתי להסביר לך שזה בדיוק הפוך". 

ינון: "בשעה השנייה אתן לך תשובה. בינתיים עבר כסף לדמון הגדול שלכם אבי מעוז. זוכרים את תבהלת אבי מעוז וימי ההדתה העליזים? אתמול מעוז קיבל 25 מיליון תקציב, אז לפיד מצייץ. זה היום בו עלי, המכינה החרדלית, קוברת את הנופל ה-18 שלה. ועדיין הטנטרום שלכם ממשיך. למה אתם מתייחסים אליהם ככה? למה כל הרעל הזה? מה השנאה הזו? מה קרה? מה יש? אז הם חושבים אחרת מכם? אתם אמורים להיות אוהבי אדם, לקבל את השונה? זה מדהים, רצח האופי שעשיתם לטובי בנינו. גם עכשיו בזמן מלחמה? אותו דבר נגד האנשים הללו. אם אתם יוצאים נגד החרדים, מה יש לכם נגד הציונות הדתית. לגבי הרב הראשי, אני כמובן מתנגד לזה שאנשים ירדו מהארץ באופן בסיסי. עדיין אני אומר שבלי התורה אין ארץ ישראל ואין מדינת ישראל, מה נעשה בלי החרדים ובלי לימוד התורה? על מה נשמור? על מה נגן? מה נעשה פה בלי התורה? התורה היא המהות. אני לא רוצה לחיות במדינה שאין בה לומדי תורה. מי שלא לומד תורה, שיתגייס. את זה אמר גם הרב הראשי. צריך לנשק את הידיים והרגליים של לומדי תורה". 

בן: "אני רק מזכיר שבעלת זכות הראשונים היא שרה נתניהו, הצ'ילבה של ינון, בהקלטה אומרת ש'נעבור לחול והמדינה תישרף אם ביבי לא יהיה ראש ממשלה כמובן'. איך אבי מעוז הגיע לוויכוח? יש לו מנדט אחד, וגם זה כי הוא נכנס לתוך הציונות הדתית, אפס קצהו של מיעוט מבוטל למרבה המזל. אתמול היה סבב העברת כספים, ובתוכו עשרות מיליוני שקלים לזהות יהודית. רק בגללו יש זהות יהודית. אני חשפתי אתמול שהישיבה של העברת הכספים הייתה אמורה להעביר כסף לרשויות שפונו או רשויות שקולטות מפונים. גם סמוטריץ' ובן גביר הם לא הציונות הדתית האמיתית לכל הרבדים שלה. הציונות הדתית אכן משתתפת במאמץ. הם נלחמים כגיבורים. אולי הגיע הזמן להתייחס גם למכינת עלי למקום שיש בו הרבה לוחמים גיבורים. הייתה מדינה גם כשהיו 400 לומדי תורה. היום יש 60 אלף. האם מדינת ישראל לא הייתה מדינה יהודית? היא הייתה".