פרמילה פאטן, שליחת מזכ"ל האו"ם לענייני אלימות מינית בסכסוכים, העידה בפתח מועצת הביטחון של האו"ם על הדוח שחיברה על פשעי המין שביצעו חמאס בתושבות ובתושבי העוטף. "נפגשנו עם משפחות חטופים ועדים. ערכנו פגישות חשאיות עם 34 שורדים ועדים. בנוסף, בדקנו מעל 500 תמונות וראינו 60 שעות של סרטונים. לא נפגשנו עם ניצולי פגיעות מיניות - רובם נרצחו. נודע לנו שחלקם בחיים ומאושפזים. אני מבינה כמה זמן לוקח לניצולים לדבר".

רצח שלישי ביממה האחרונה: גבר כבן 50 נורה למוות בלוד
הקאמבק של בוריס ג'ונסון? המהלך הדרמטי שנרקם בפרלמנט הבריטי

"בדרום ישראל נפגשתי עם קהילות שרויות בפוסט טראומה ובכאב עמוק. המשפחות והקרובים הם בסיוט מתמשך. בתור אמא אני יכולה להרגיש את כאבן, מבחינת אלימות מינית - גילינו שאכן בוצעה כזאת נגד הקורבנות ויתכן שכזו עדיין מתרחשת נגד החטופים בשבי", הוסיפה. "לפי המידע שהצטבר, אירועי האונס ההמוניים התחוללו בשלושה מקומות - נובה, כביש ובקיבוץ רעים. קיבלנו דיווחים נוספים על קיבוץ כפר עזה - אך לא הצלחנו לאמת אותם".
במישור הפרקטי, הוסיפה: "הדוח שלי מכיל מספר המלצות. אני ממליצה על הפסקת אש. לחמאס אני אומרת: שחררו את כל החטופים. אני קוראת לכל הגופים להביא את כל המעורבים ב-7 באוקטובר לדין, ומעודדת את ישראל לחתום על הסכם שיתוף פעולה עם המשרד שלי".
שר החוץ ישראל כ"ץ אמר בדיון כי "היום אנו מסוגלים להאיר אור בחושך של המשפחות שנפגעו מאותם רוצחי חמאס שביצעו פשעים נגד ישראלים חפים מפשע ונגד האנושות. אני עומד כאן היום מולכם כשר החוץ של מדינת ישראל, יחד עם משפחות שיקיריהם נחטפו לעזה, ונמצאים בסכנה גדולה. אני פה בשם הנשים והנערות שנאנסו, נרצחו והושחתו על ידי רוצחי טרור של חמאס".
"באתי לכאן כדי למחות, חזק ככל שאני יכול, נגד הפשעים שביצעו רוצחי חמאס נגד האנושות, באישור ברור של המנהיגים הדתיים שלהם, כדי להטיל אימה על החברה הישראלית. הרוצחים האלה היו כל כך גאים להתעלל ולאנוס את הקורבנות המסכנים שלנו, שהם צילמו תמונות ושידרו בשידור חי את המעשים הנוראיים שלהם. יותר מדי זמן האו"ם שותק על מעשי חמאס. במהלך 5 החודשים האחרונים התכנס האו"ם 41 מאז ה-7 באוקטובר, ומעולם לא גינה וגם לא פסל את הפשעים האכזריים של החמאס", הוסיף.
עוד אמר כי "האחראי היחיד לפשעים נגד האנושות הוא החמאס. רוצחי חמאס פרצו את הגבולות ותקפו ישראלים חפים מפשע שלווים בבתיהם ובמיטותיהם בקיבוצים, בכפרים ובערים. אנשים צעירים, בנים ובנות, הגיעו מכל העולם לפסטיבל נובה, פסטיבל של שלום ואושר. מאות מהם הותקפו מכל עבר ונטבחו באכזריות. לפי הדו"ח של האו"ם זה לא היה מעשה מלחמה. מעשים אלו היו פשעים נגד האנושות ברמה הגבוהה ביותר. גבירותיי ורבותיי, הייתי רוצה שתעצמו עיניים ותדמיינו מה הייתם מרגישים אם אלו היו הילדים שלכם. אף בן אדם לא צריך להתמודד עם מעשים נוראיים כאלה כמו אונס, רצח והתעללות בגופות. אני מביע את המסר הזה מעומק ליבי ובשם כל משפחות הקורבנות".
"פשעי חמאס חמורים אף יותר מפעולות הטרור שבוצעו על ידי אל-קאעידה, דאעש וארגוני טרור נוספים, שהוטלו עליהם סנקציות של האו"ם. מדינות רבות הכריזו על חמאס כארגון טרור כולל ארה"ב, אוסטרליה, קנדה, יפן, פרגוואי, ניו זילנד, בריטניה האיחוד האירופי ואחרות. אל תסיטו את מבטכם מהעובדות: יש להכריז על חמאס כארגון טרור ולהתמודד עם הסנקציות הקשות ביותר. העולם המוסלמי חוגג היום את תחילת חודש הרמדאן, החודש הקדוש ביותר למוסלמים. הרשו לי לנצל הזדמנות זו כדי לברך את אחינו המוסלמים ברמדאן כרים. חמאס לא מדבר בשם העולם המוסלמי, ואנו מבקשים מכם לגנות את פשעי האלימות המינית שביצעו הברברים האלה בשם הדת המוסלמית. אני דורש ממועצת הביטחון של האו"ם להפעיל כמה שיותר לחץ על ארגון חמאס לשחרר באופן מיידי וללא תנאים את כל החטופים, שהיום, ברגע זה בעודנו מדברים, עוברים התעללות, מותקפים ונמצאים בסכנה גדולה. אנא עשו את המיטב כדי לעצור את הגיהנום הזה על פני כדור הארץ. מעומק ליבי, אני מביע את תודתי לאותן מדינות שתמכו, קיבלו ואף אימצו את נקודת המבט שלנו. היום לכל אחת ואחד מכם, יש הזדמנות להציל 134 חיים תמימים. על ידי כך, תראו לעולם שמועצת הביטחון יכולה להיות אור זוהר של צדק ותקווה לכל האנשים. זה בידיים שלכם", הוסיף. 

ישראל כ''ץ (צילום: REUTERS/David 'Dee' Delgado)
ישראל כ''ץ (צילום: REUTERS/David 'Dee' Delgado)
נציגת ארה"ב בדיון אמרה כי "ראינו תיעוד שחמאס שיתף ברשת ועדיין רבים נותרו אילמים ברחבי העולם. גרוע יותר - רבים הטילו ספק בתיעוד. האם תמשיכו להישאר בשקט? אני מעודדת את חברי המועצה להמשיך לגנות את מעשי חמאס. זה לא צריך להיות קשה - זה המינימום. לגבי יהודה ושומרון, כל הצדדים חייבים לשמור על החוק הבינלאומי לגבי עצורים. ישראל צריכה לטפל באנשים שמואשמים במעשה שכאלה (אלימות מינית) - עצורים וחטופים זה לא אותו הדבר. אנחנו יודעים שפעולות חמאס נמשכות גם בשבי. כל יום שהחטופים בידי חמאס הוא עוד יום שהם עלולים להיות נתונים לאלימות מינית. אנו חייבם לזכור ולהזכיר שחמאס ממשיכים להחזיק בגופה של הדר גולדין ז"ל. עלינו לעבוד יחד כדי להביא את הפושעים לדין

מנגד, רוסיה בחרה לתקוף את ישראל ואמרה בדיון כי "אנחנו משוכנעים שהאלימות נגד ישראלים לא יכולה להיות הסיבה לעונש קולקטיבי נגד עזה. אנחנו מתמודדים עם חצי אמת מאחר ולא מציגים בכלל את התמונה המלאה כיוון שישראל מונעת את הגישה. הדיווחים על אלימות מינית אינם מתקבלים. אין גם הצדקה לאלימות מינית נגד פלסטינים כמו הפשטה ובעיטות באיברי מין, מדובר בשיטות מקובלות בישראל. אנחנו קוראים לישראל לשים סוף לאלימות מינית נגד עצורים פלסטינים. סוף לאלימות מינית תהיה אפשרית רק שיהיה מידע מאומת".
"זה בלתי מתקבל שהסבל של אנשים שעברו אלימות מינית הופך לכלי פוליטי. הכל צריך להתבצע על מנת לסיים את הקונפליקט. יש להשיג הפסקת אש. אנו מקווים שיהיה אפשר להשיג זאת בקרוב", הוסיפו. 
מוקדם יותר, האשים שר החוץ ישראל כ"ץ את מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כי לא הוביל להתנגדות ברורה נגד הזוועות: "חוסר הנכונות שלך להוביל עמדה בינלאומית נחרצת נגד הזוועות הללו, מעידה על הטיה ברורה. אם הקורבנות לא היו יהודים או ישראלים, היינו רואים מצידך תגובה נחרצת הרבה יותר". 

הוא אף הזכיר את מעורבות אונר"א בטבח: "תחת הפיקוח שלך הייתה מעורבת בטבח. אלפים מעובדי הארגון היו נגועים בפעילות הטרור של חמאס. כהונתך באו"ם תיזכר בגלל הקטנת מעמדו של הארגון לשפל של כל הזמנים, מה שאפשר לו להפוך למוקד של אנטישמיות והסתה אנטי-ישראלית. כדי להבטיח צדק ולשמור על זכויות אדם, עליך לפעול לשחרור מיידי וללא תנאי של כל האנשים שנחטפו על ידי חמאס".