ח"כ עמית הלוי (הליכוד) שוחח הבוקר (שלישי) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM, ומתח ביקורת על התנהלותה של ארצות הברית במלחמה, וכן על האסטרטגיה של הממשלה והדרג הצבאי.

"סינוואר יכול לישון בשקט במנהרות": הסיבות שלחמאס אין אינטרס ללכת לעסקה

"אני חושב שאנחנו מפספסים פה משהו מאוד גודל במו"מ עם חמאס, חמאס אסור לו לעשות שום הודנא, עסקה בטעות, כל עוד הוא חזק, ולצערי הרב חמאס חזק. התוכנית המבצעית לא מובילה להכרעה כרגע. התוכנית הזו חייבת שינוי מהיסוד, חייבת לעבור מכל מיני פשיטות להכרעה אסטרטגית - לשליטה מלאה במרחב. זה אומר שצריך היה בשמונה באוקטובר וגם היום לא מאוחר לתפוס את פילדלפי, לחתוך את הרצועה לכמה חתיכות, זה אומר שאנחנו שולטים בסיוע, כל הסיוע דרכנו בלבד, שולטים במקורות האנרגיה כך שכל התת קרקע היה נעלם תוך חודש. כל הדברים האלו הם הישגים אסטרטגים שהיו יוצרים הכרעה מהירה. הרמטכ"ל לא מבין, הממשלה לצערי הרב ישראל נלחמת בקצה של הקלצ'ניקוב, לא בתשתיות הטרור ברצועת עזה. אי אפשר לנצח אוכלוסייה שברובה חמאס, האוכלוסייה מולידה את החמאס. כדי לנקות מרחב כזה, וכדי להוציא את זה, אי אפשר בפעולות טקטיות מהסוג הזה".

עמית הלוי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
עמית הלוי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"ראש הממשלה נאבק בגבורה רבה בדבר אחד, שבזה אני מאוד מסכים איתו, בניסיונות של רבים, גם מבפנים ובעיקר מבחוץ, לכפות עלינו את סיום המלחמה שזו תבוסה מוחלטת, זה ניצחון מכריע של החמאס. הוא עומד במערכה בינלאומית עם לחצים בלתי מתקבלים על הדעת, לחזור לשישה באוקטובר, ואת הדבר הזה ראש הממשלה עומד בחזית, וזו חזית מאוד חשובה, ארה"ב בתקופה האחרונה חורגת מכל מערכת יחסים הוגנת ומטילה סנקציות על אזרחים", הוסיף. 

עוד התייחס הלוי לסוגיית הגיוס: "שתי המשוכות שהיו תמיד לחקיקה הזו, בית המשפט העליון, שלצערנו פסל את זה פעם אחר פעם, והדבר השני זה העובדה שעוד לא ששכנענו את הציבור החרדי ומבחינה פוליטית אני לא בטוח שיש בכנסת 70 אחוזים. אני לא בטוח שפירוק הקואליציה יביא לתיקון במצב הזה, והעיקר זה להביא לתיקון. אני יודע שרק אם ממשלתה ליכוד או נתניהו תצא מסדר היום הלאומי העסק ימשיך. האירוע פה יותר מורכב. אני עושה ככל שביכולתי לשכנע, יש כל מיני מתווים כאלה ואחרים. אם תהיה קונסטלציה פוליטית אפשרית להעביר את זה, אני חושב שצריך להעביר את זה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm