העיתונאי ישי כהן ראיין היום (שלישי) את השר חילי טרופר על סערת חוק הגיוס שמתנהלת בימים אלה. השר טרופר השיב לשאלתו של כהן מדוע חוק הגיוס לא עבר בממשלת בנט-לפיד: "אנחנו (המחנה הממלכתי) נורא רצינו, אני עשיתי את המשא ומתן הקואליציוני. לצערי מי שהיו ראשי ממשלה לא השיגו בידיהם".

לאחר התקיפה בעומק לבנון, חיזבאללה מאיים לנקום; בן גביר: "מלחמה עכשיו"
הותר לפרסום: הלוחם איתי חן נפל ב-7.10, גופתו מוחזקת בידי חמאס

ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד תקף בחריפות ב-X את מפלגת המחנה הממלכתי בתגובה לראיון של השר טרופר בו טען שראשי הממשלה בממשלת בנט-לפיד הם שמנעו את העברת חוק הגיוס בממשלה הקודמת. 

לפיד כתב: "הנסיונות של המחנה הממלכתי להתחנף לחרדים על חשבון הערכים הליברלים והציבור המשרת והעובד, לא מצדיקים אמירת אי-אמת. ממשלת השינוי העבירה את חוק הגיוס בקריאה ראשונה, ובלי יש עתיד החוק לא היה עובר גם את זה. אני מציע שבמקום לנסות להכין את הרקע לממשלה עם חרדים ובלי המפלגות הליברליות, יעזור לנו במחנה הממלכתי להפיל את הממשלה הקיצונית והמזיקה שאותה הם מתעקשים להציל".

הציוץ של לפיד הוא תגובה לראיון של טרופר בככר השבת בו נשאל מדוע ממשלת בנט-לפיד לא העבירה חוק גיוס. "נורא רצינו", טרופר השיב. "אני עשיתי את המו"מ הקואליציוני ושמתי את זה בקווי היסוד. לצערי מי שהיו ראשי ממשלה - לא סייעו בידינו. יכול להיות שאם הממשלה היתה משלימה את ימיה זה היה מגיע. ניסינו. לא איפשרו לנו לקדם את זה".