שר הכלכלה ניר ברקת, הפתיע היום (שלישי) רבים כאשר יצא במתקפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך שהוא מונע הבאה של פועלים זרים ממדינות שלום - כדי להחזיר את הפועלים הפלסטינים לישראל.

נסראללה לעולם לא יודה בזה, אבל הלילה פגענו בנשק הסודי שלו
לאחר סגירת חשבון הבנק: העמותה הקשורה לרע"מ ולחמאס סופגת מכה נוספת

״אני קורא לראש הממשלה להעלות לישיבת הממשלה הקרובה את ההחלטה לאפשר הבאה של פועלים זרים ממדינות שלום", אמר ברקת. "ראש הממשלה, להחזיר את הפועלים הפלסטינים לישראל זו טעות קשה - ביטחונית וכלכלית! בחודשים האחרונים על אף נסיונות חוזרים ונשנים שלי לקדם הבאה של עשרות אלפי פועלים ממדינות שלום - יש מי שמונע את הכנסת הפועלים הזרים".

"לצערי ראש הממשלה לא מעלה לישיבת הממשלה את ההחלטה בעניין הכנסת הפועלים הזרים ממדינות שלום. אני חושש שיש מי שמעכב את ההחלטה כדי לאפשר את החזרת הפועלים הפלסטינים לעבודה בישראל. אני מזכיר שהקבינט הכלכלי החליט להתנגד לחזרת הפועלים הפלסטינים לישראל", הוסיף.

פיצוץ המוקשים ברמת הגולן (צילום :דוברות הרשות לפינוי מוקשים)

לאחר מכן אמר: "צר לי שלמרות זאת מונעים את הבאת הפועלים ממדינות השלום כדי להחזיר את הפועלים הפלסטינים כי הנזק לכלכלה הוא אדיר. לא רק הנזק הכלכלי הוא ענק, גם הנזק הביטחוני הוא עצום. לאפשר חזרה של הפועלים הפלסטינים לישראל- זה להכניס לישראל פיגועים וסכנה ביטחונית. מי שמתכוון להחזיר את הפועלים הפלסטינים לעבוד בערי ישראל לא למד כלום מהשבעה באוקטובר. מי שמונע הבאה לישראל של פועלים זרים ממדינות שלום כדי להחזיר את הפלסטינים לרחובות ישראל - שבוי בקונספציה".

״עד עכשיו הממשלה אישרה כניסת אלפים בודדים של פועלים זרים. זה הכל! הנזק שנגרם לכלכלה הישראלית הוא בעשרות מיליארדי שקלים. סלילת כבישים, הקמת בנייני מגורים, מפעלים, תעשייה - הכל תקוע. כל יום שההחלטה לא עולה לישיבת הממשלה - הנזק הוא עצום", המשיך.

בסיום ההצהרה אמר: ״מדינת ישראל נמצאת במלחמה. לצערי יש מי שלא מפנים את גודל המשבר. כבר שלושה חודשים שהקבינט הכלכלי לא מתכנס. וזה למרות בקשות חוזרות ונשנות שהעברתי בעניין, בכתב ובעל פה. חובתנו כממשלה לפעול למען שרידות הכלכלה בתקופת המלחמה.

"חלק מרכזי בניצחון שלנו על חמאס זה שמירה על הכלכלה שלנו. חובתנו כלפי בעלי העסקים, המילואימניקים, בני ובנות הזוג שלהם - לסייע להם כדי לנצח את המלחמה הכלכלית. אי כינוס הקבינט הכלכלי פוגע ביכולת שלנו לפתור בעיות משמעותיות שהביאה המלחמה על הכלכלה הישראלית״.

מהליכוד נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו הוא זה שמוביל את המאמץ להסרת החסמים כדי להביא עובדים זרים לישראל. בשעה שראש הממשלה נתניהו מוביל את המאמץ המלחמתי נגד לחצים בינלאומיים כבירים, ברקת מצטרף למלעיזים נגד ראש הממשלה נתניהו כדי לקבל חיבוק מהתקשורת". גורמים בלשכת רהמ מבהירים כי נתניהו לא מתכנן להחזיר את הפועלים הפלסטינים.