"עברו מעל 45 ימים וההחלטה לא הגיעה - מה הטעם בלקיים ישיבות?": שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ח"כ יצחק וסרלאוף ממפלגת עוצמה יהודית, הצהיר היום (שלישי) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אין בכוונתו להשתתף בישיבות ממשלה ובהצבעות עד להעברת ההחלטה בממשלה בנוגע לסיוע לתושבי הצפון. הוא שוחח על החלטתו בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM.

"הייתי חייב לעשות משהו": האם המלחמה שינתה את השר יצחק וסרלאוף?
לאחר הפינוי: התושבים שהחליטו לא לחזור יותר לצפון

"ראש הממשלה קיים פגישה עם כל ראשי הרשויות ובה הוא אמר שתוך 10 ימים הם יביאו הצעת החלטה לממשלה על תקציב של מיליארדים, ושזה ייתן חמצן לרשויות להתנהל מול החזית שהם נמצאים בה", אמר וסרלאוף והצביע על אכזבתו: "עברו מעל 45 ימים וההחלטה עוד לא הגיעה, אז מה הטעם לקיים ישיבות? מה, אנחנו משחקים ב'נדמה לי'? הרשויות האלה זקוקות לסיוע שלנו. אני מדבר על יישובי קו העימות בצפון".

פינוי הפצועים מירי הנ"ט ממרגליות (צילום :דוברות מד"א)

"יש מי שחושב שאנחנו לא נמצאים במלחמה, שאנחנו יושבים על החוף ומשתזפים מהשמש. אני אומר, 'תביאו את זה ככה, תנו להם תקציב גמיש, תנו להם להתחיל להתניע'. הם קורסים. אני שר הנגב והגליל, אני בקשר יומיומי איתם, הם נאנקים, זו חרפה שאנחנו מתעלמים מהם, זו חרפה שאנחנו לא מביאים אתמול את החלטה הממשלה ואפשר להביא אותה", אמר.

הוא הוסיף, "אני רוצה שכולם ידברו איתם, כל אזעקה שיש, כל צבע אדום, תתקשרו לבדוק מה קורה איתם, אני אומר את זה גם לשרים. הם לבד שם בחזית והם צריכים אותנו, אנחנו לא יכולים להפקיר אותם". עוד אמר: "אני דורש מרה"מ, תעביר החלטה תוך 24 שעות, זה אפשרי. תן להם את התקציב, תן להם את הסיוע הנדרש ואני מוכן לעשות הכול ולשכב על הגדר בשביל אותם תושבים וראשי הרשויות שנמצאים שם. הם לא יכולים להיות לבד יותר".

פעילי חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
פעילי חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

עם זאת, לגבי האפשרות שיצביע נגד התקציב בגלל דרישתו, הוא מסייג ואומר: "יש לנו מדרג ויש לנו תהליכים, אנחנו לא קופצים מאפס למאה. אנחנו משמיעים עמדות עקרוניות ואני מקווה שתהיה תזוזה. יש לנו סל כלים רחב, יש כאלה שיגידו לנו 'אז תפילו את הממשלה', אני חושב שאפשר לתקן בצורה אחרת, יש עוד דרכים ואני פועל בדרך שאני מאמין בה".

שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף (צילום: לע''מ)
שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף (צילום: לע''מ)

במכתב ששלח היום כתב כי "לא ייתכן שהממשלה לא תקיים את הבטחותיה לתושבי הצפון, לא ייתכן כי תושבי הצפון ימשיכו להיות מופקרים לגורלם ללא סיוע מדינתי", והוסיף: "המשך התמהמהות הממשלה בהעברת החלטה משמעותית ומידית לתושבי הצפון פוגע קשות בתושבי קו העימות ומעמיד בסכנה את עתידם ואת חזרתם בשוך הקרבות".

המכתב ששלח יצחק וסרלאוף לראש הממשלה (צילום: המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל)
המכתב ששלח יצחק וסרלאוף לראש הממשלה (צילום: המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל)

המטח של טילי חיזבאללה לגליל העליון (צילום: ארז בן סימון)
המטח של טילי חיזבאללה לגליל העליון (צילום: ארז בן סימון)