השר גדעון סער הודיע הערב (שלישי) כי הוא מפרק את השותפות עם השר בני גנץ, במה שלמעשה מביא לסיומה של סיעת "המחנה הממלכתי". "קולנו, קולו של הימין הממלכתי חיוני היום יותר מאי פעם. ישראל היום זקוקה לחלופה של ימין ממלכתי. אם אנחנו לא נוביל זאת - איני רואה מישהו אחר שיוכל לעשות זאת. לכן הגעתי להחלטה לאחר התייעצות ועל דעת חברי לסיים את השותפות עם מפלגת כחול לבן ולהקים מחדש לאלתר את סיעת תקווה חדשה", כתב. גנץ בחר להגיב לכך בקצרה, וכתב: "תודה ובהצלחה". 

ידברו רבות על הלילה הזה: התקיפה שכפתה על נסראללה משוואה קשה לעיכול
הקאמבק של בוריס ג'ונסון? המהלך הדרמטי שנרקם בפרלמנט הבריטי

סער דרש להצטרף לקבינט המלחמה, וביקש להודות לשותפיו - גנץ וגדי איזנקוט: "אני מודה לבני וגדי ולחברים האחרים על תקופת העבודה המשותפת ומאמין שעוד יבואו ימים בהם נשתף פעולה בעתיד כשתי מסגרות פוליטיות נפרדות. מרגע זה בכוונתי לפעול ולצרף אלינו כוחות פוליטיים נוספים שיובילו לגיבוש חלופה, ואני מדגיש חלופה של כוח פוליטי חזק של ימין ממלכתי, כפי שציבור רחב מייחל שיקרה".

את הדברים אמר במהלך כנס פעילים שנערך הערב בת״א לסיכום מסע הבחירות לרשויות המקומיות. ההחלטה של סער מגיעה על רקע הבלטת המחלוקות בינו לחבריו סיעתו של גנץ, על רקע המלחמה המתמשכת שהחלה לאחר הטבח הרצחני שביצעו מחבלי החמאס בישראל.

\'\'תודה ובהצלחה\'\' (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
\'\'תודה ובהצלחה\'\' (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
 

רק בשבוע שעבר התראיין סער ב-103FM, וביקש להדגיש את ההבדלים בין סיעתו לזו של גנץ. "תקווה חדשה וכחול לבן הן שתי מפלגות שונות שיש ביניהן הבדלים ושקיבלו החלטה על ריצה משותפת בבחירות הקודמות. קיימנו דיונים שעוסקים בסוגיה של היום שאחרי. כרגע מה שחשוב הוא לדבר על איפה שאנחנו עומדים במלחמה", ציין. 

הוא ביקר את נסיעתו של גנץ לארה"ב, ללא קבלת אישור לכך מראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני אומר בצורה הברורה ביותר - הנורמה היא ברורה, נסיעה מדינית של שר דורשת אישור של ראש הממשלה, ולפי מה שאני מבין זה לא קרה. במובן הזה בהחלט גנץ טעה".

עם זאת, הוא בחר לבקר גם את התנהלותו של נתניהו בסוגיה: "מצד שני, נתניהו טעה כשהוא נתן את ההנחיה לשגריר להחרים את הפגישות של גנץ בוושינגטון. במערכה המדינית נדרש תיאום, אני בטוח שגנץ יכול לסייע ומסייע, עצם ההצטרפות שלנו חיזקה את ישראל במערכה המדינית מול הקהילה הבין־לאומית, אבל אני בעד לעשות את זה בדרך ממלכתית נכונה".