מלחמת חרבות ברזל: ינון מגל ובן כספית דנו היום (רביעי) בידיעה, כי מדינת ישראל העבירה כ־60 יתומים מרצועת עזה ליהודה ושומרון, כמחווה לממשלת גרמניה שמממנת את בית היתומים שבו שהו אותם הילדים ושכתוצאה מהמלחמה - הפסיק לתפקד.

כבר לא שכונת פאר: כך נראית שכונת חמד בחאן יונס אחרי פעילות צה"ל
"הכרזת מלחמה": גנץ מתנגד להכניס את סער לקבינט המלחמה

מגל: "אני חושב שמי שמרחם על ילדים של האויב בזמן מלחמה כשיש לו חטופים, ואחרי ששחטו לו ילדים וערפו להם ראשים - הוא לא מוסרי. לא מרחם על אכזרים במלחמה הזאת. עד שהם לא מחזירים את כל החטופים אין שום מחווה הומניטרית, אלא אם כן זה אינטרס שלי בשביל להמשיך את המלחמה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כספית: "אם הייתם באמת מה שאתם טוענים ומתחזים - 'ימין', ומקיימים את ההצהרות הפומפוזיות ולא מכניסים דלק, מים, חשמל, קמח, נמל ימי - הייתי אומר סבבה, פוגרום זה פוגרום. לאירוע של ה-60 יתומים אין שום חשיבות אסטרטגית, אפילו לא טקטית. הוא אירוע שמבדיל בין אנשים אכזרים לבין בני אדם. עשינו טובה לגרמנים שאנחנו מקבלים מהם הנחות של מאות מיליוני יורו על הצוללות, וזה קצת עושה לנו יחסי ציבור. אז זה פי מיליון תועלת מהעלות".

תקיפת רכב בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

בהמשך, עוד התייחסו השניים לדברים של הרב הראשי יצחק יוסף שעוררו סערה, כשטען כי "יהיה מה שיהיה, אם יכריחו אותנו ללכת לצבא - ניסע כולנו לחוץ לארץ. נקנה כרטיסים. אין דבר כזה".

יצחק יוסף: "אם יכריחו חרדים להתגייס - נעזוב לחו"ל" (צילום :ללא קרדיט)

בן הביע זעם רב והדגיש בנחרצות: "הרב יצחק יוסף הוא קטון הדור האחרון לציון ושרברב. מה שהוא אמר במלים שלי זה ששבט לוי לא משרת, בחיים לא נשרת, ואם תרצו שנשרת יעזוב את הארץ. קדימה, תאסוף את המצנפת שלך ותעזוב את הארץ, עכשיו". ינון סיכם: "אני מנסה להבין מה הפריע לך כל כך בדברים של הרב? שהוא אמר שהוא ירד מהארץ? לפני דקה אמרת את זה בעצמך".