ניסים משעל אמר היום (חמישי) בפתח תכניתו ברדיו 103FM על הביקורת של תת אלוף דן גולדפוס מפקד אוגדה 98 באשר לממשלה כי: "יש סדר בצבא - אין לך זכות או סמכות להביע דעה בנושאים פוליטיים".

״גולדפוס, אני קיצון?״: לוחמים בעזה במחאה חריגה נגד מפקד האוגדה
עקב המחדל: מפקד בכיר בצה"ל הודיע כי יסיים את תפקידו | דיווח

"אתמול תכננו לדבר על גדעון סער ואז התרגשה עלינו הסערה שחולל תת אלוף גולדפוס, מפקד אוגדה 98 המתמרנת בחאן יונס", פתח ואמר. "הוא עמד מול המיקרופונים, בנאום מוכן מראש, ודיבר אל עם ישראל ואל הפוליטיקאים עם הקריאה 'תמשיכו באיחוד, כאן בצבא אנחנו מאוחדים ואתם צריכים לקחת את זה בחשבון ולהמשיך את זה'".

"לא היה כדבר הזה. באמצע המלחמה בא תת אלוף ומטיף לפוליטיקאים", התרעם. "אני נזכר איך במלחמת השחרור בן גוריון הפך עולמות, עשה מעשים נועזים כדי להוציא את הפוליטיקה מצה"ל. עכשיו בא תת אלוף ומטיף בעיקר לפוליטיקאים - 'אתם צריכים לקחת אחריות, לשמור בכל מחיר על האחדות'".

"לכאורה, אני מתפתה להגיד 'אני איתו ואני תומך בו'", התוודה, "אבל אז עולה לי השאלה - יש איזשהו סדר בצבא, אין לך הזכות או הסמכות להביע דעה בנושאים פוליטיים. יש לי לכאן ויש לי לכאן, אבל הדברים מעוררים סערה, והפוליטיקאים כמובן נכנסים למשחק, וזה הנושא שנמשיך לעסוק בו והמערכת הפוליטית תעסוק בו, כי עכשיו גם מדברים על כך שהוא בכלל לא ביקש אישור. לא דיבר על זה עם הרמטכ"ל, לא עם דובר צה"ל. הוא הכין את זה, זה לא היה ספונטני, זה הכול היה קבוע ומתוכנן, והוא אמור ללכת לשיחת הבהרה עם הרמטכ"ל".

עם זאת, דווח מוקדם יותר היום כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט עודכנו מראש בנוגע לתוכן ההצהרה החריגה של מפקד אוגדה 98, תא״ל דן גולדפוס, שפנה באופן ישיר לשרי הממשלה. הרמטכ"ל הרצי הלוי עדכן אותם, וצפוי כעת לקיים עמו שיחת הבהרה.

כמו כן, גם האלוף (מיל') עמוס גלעד, ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן ולשעבר ראש האגף המדיני־ביטחוני, ביקר את דבריו של הקצין ואמר: "צבא אסור שיהיה בתוך קלחת פוליטית, כי ברגע שאתה פותח את זה אתה לא יודע איך זה נסגר".