ברקע סערת ההדלפות, בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו שוררת לאחרונה אווירת כאוס ופרנויה: כולם חושדים בכולם, ותחושת המיאוס הכוללת גוברת. לאחר פרסום מעריב על ההצעה להעביר את העובדים בדיקות פוליגרף, היום (חמישי) נחשפים פרטים חדשים על המתרחש בלשכה.

פרסום ראשון: נשקלת בדיקת פוליגרף לצוות לשכת רה"מ בעקבות מכת הדלפות | אנה ברסקי
הממשלה מתכווצת: משרד המודיעין ייסגר, אקוניס ימונה לקונסול
מפקד הקומנדו דיבר מדם ליבו: עכשיו נחשפת הדרמה מאחורי הקלעים

כמה מהדמויות הבולטות והמוכרות בסביבתו של נתניהו נמצאות בימים אלו עם רגל אחת מחוץ ללשכה. הגורם הבכיר ביותר שעשוי למצוא את עצמו מחוץ ללשכה בקרוב הוא מנכ"ל המשרד יוסי שלי, שספג ביקורות נרחבות על תפקודו במהלך המלחמה – וגם קודם לה. בלשכה מנסים לסדר לו תפקיד כשגריר באחת ממדינות העולם, תפקיד שמילא בעבר בשגרירות בברזיל.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יוסי שלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יוסי שלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יועצו של נתניהו, טופז לוק, כך על פי הערכות לא יישאר בתפקידו עוד זמן רב. זאת על רקע תחושת מיצוי הדדית לאחר תשע שנים, וטענות על תפקודו לאחרונה. גם עופר גולן פחות נוכח בתפקידו, ורוב הזמן נמצא בכלל בחו"ל.

גורמים נוספים שעולה נגדם ביקורת בלשכה הם דובר הליכוד, גיא לוי, שעל פי הערכות לא יאריך ימים בתפקיד, מושיק אביב, ראש מערך ההסברה הלאומי, וראש הסגל צחי ברוורמן. גם מנכ"ל הליכוד, צורי סיסו, שוקל את צעדיו ושואף לתפקיד דיפלומטי או למינוי בקק"ל.

הדרמה הכי גדולה ניטשת סביב אפי אזולאי, אב הבית במעון ראש הממשלה, והאיש הכי קרוב לשרה נתניהו לאורך שנים, הזרוע הביצועית שלה. מי שמכיר אותו יודע שאין מי שיודע יותר סודות נפיצים ממנו. והוא גם לא מאלה שמתבטלים בפני השררה. נתניהו מנסה עכשיו לסדר לו עבודה, תוך עקיפת הנציבות וההסתבכויות שלו, כפרויקטור פיתוח ברמת הגולן.

מוקדם יותר השבוע, כאמור, דווח במעריב כי לטענת מספר גורמים המקורבים לראש הממשלה בעקבות החששות בהדלפות, אחד הבכירים בסגל של ראש הממשלה אף הוצא לחופשה עד לבירור העניין. ביקורת דומה נשמעת גם בקרב גורמים בליכוד, שטוענים כי "מלחמות היהודים וגל ההדלפות בלשכה פוגעות בנתניהו ומשליכות שלא לטובה על תפקוד הסגל של רה"מ". על פי דיווח של ירון אברהם אמש, הגורם שנחשד בהדלפה והוצא לחופשה הוא יאיר קספריוס הנחשד בהדלפת מידע לתקשורת.

בתוך כך, לטענת הגורמים המעורים בנעשה, לאחרונה עלה בלשכה הרעיון לבצע בדיקת פוליגרף לכל אנשי הסגל ובכך לאתר את המדליפים האפשריים.