בחדשות 14, 11, 12 ו-13 פורסמו אמש סקרי מנדטים חדשים שעונים על השאלה האם פירוק המחנה הממלכתי פגע בגנץ והיכן ממוקם גדעון סער? 

ח"כ מהמחנה הממלכתי: "גנץ לא הראה לסער את הדרך החוצה"
אלקין חושף: אלו הסיבות לסוף השותפות בין סער וגנץ

איש התקשורת והיועץ הפוליטי, ברק סרי, התייחס היום (חמישי) ב-103FM לסקרים ואמר בפתח דבריו כי "לא זוכר באיזה מספר של בחירות, הוא רץ לבד ובסקרים הראשונים שלו היו משהו כמו 22 מנדטים והוא גמר בקושי עם שישה. אגב, תמיד התחלות הן גבוהות, דרמטיות, בגלל הבאזז שיש סביב אותו אדם שפורש, מקים מפלגה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אני מזכיר לך שגם בנט, כשהקים מפלגה, התחיל עם 24-23 מנדטים וגמר גם כן עם 7-6 מנדטים. הפתיחה אתמול, איך נגיד את זה ככה בלשון הכי עדינה, מנומסת ומתחשבת, היא הייתה עגומה עד עגומה מאוד. הייתה גם בדיקה בערוץ 12 מה קורה אם בנט רץ, ואם בנט רץ, גדעון סער בכלל לא עובר את אחוז החסימה. רוצה לומר, לא ממש התחלה שיכולה למצב אותו ולהפוך אותו לאיזה שחקן דרמטי בפוליטיקה הישראלית. הוא יצטרך להתחבר שוב לאיזה מישהו, או ליכוד או מפלגת ימין, ימין ערכי", אמר. 

נפתלי בנט  (צילום: יואב דודקביץ')
נפתלי בנט (צילום: יואב דודקביץ')

עוד העריך כי "גדעון סער חיזק בהחלטה שלו להיפרד מגנץ את נתניהו. נכון לאתמול, יש לנתניהו כבר 68. מבחינתו, גנץ ואיזנקוט יכולים ללכת הביתה, עשו את שלהם. אם אנשים דיברו על בחירות אוטוטו כנראה שזה קצת התרחק, אלא אם כן סער יבין שההישארות שלו בממשלה גומרת אותו לגמרי. נכון לאתמול, הצעד של סער מחזק את נתניהו".

בתגובה לדברים, ינון מגל כי "סער עשה נזק גדול. יפה שהוא הבין שהוא עשה טעות ומפסיק עם החרמות אבל אנחנו לא שוכחים את מה שקרה פה".