חודשיים עד המועד האחרון להתפקדות למפלגת העבודה: פעילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית במהלך ההשתלטות על המפלגה.  ל'מעריב' נודע כי לאחרונה שתי קבוצות גדולות של אנשי המחאה: יוצאי צה"ל ואנשי היי טק - מבצעים מפקד המוני ומצטרפים לשורות מפלגת העבודה.

יוביל את גנץ לפרישה מהממשלה? הלחץ על איזנקוט מתגבר

יוצאי צבא שהובילו אשתקד את הפגנות קפלן, מבצעים הרשמה המונית לשורות העבודה כדי להצביע בפריימריז עבור יאיר גולן לראשות המפלגה. נזכיר כי גולן, ח"כ וסגן שר לשעבר הבטיח לבצע מהלך פוליטי גדול . במידה שינצח בבחירות , גולן מתכוון להוביל לאיחוד גדול בשמאל, עם מפלגת מרצ ויתכן שגם עם מפלגות נוספות.  פעילי המחאה שמתפקדים למפלגת העבודה במטרה להוביל לניצחון  של יאיר גולן בפריימריז,  בטוחים כי אם התוכנית השאפתנית הזאת תתממש , לצד ההכרזה כי הרשימה של מועמדים לכנסת תיבחר בבחירות דמוקרטיות  בקרב מתפקדי מפלגת העבודה-מרצ החדשה, רשימה זאת תהפוך לדומיננטית ומרכזית במחנה המרכז-שמאל  וכל שאר קבוצות המחאה תתייצבנה מאחוריה.

אלוף במיל' יאיר גולן (צילום: גלעד קוולרצ׳יק)
אלוף במיל' יאיר גולן (צילום: גלעד קוולרצ׳יק)

קבוצת המחאה השנייה, שברובה מורכבת מאנשי היי טק, מובלת על ידי איש העסקים אייל ולדמן, נמצאת גם היא בהליכי ההתפקדות למפלגת העבודה. על פי הגורמים בקרב פעילי המחאה, ולדמן שוקל לפתוח בקמפיין התפקדות משלו. אולם, לדברי הגורמים, המועמד האידאלי לראשות מפלגת העבודה ואולי גם לראשות הרשימה המאוחדת של מפלגות מרכז-שמאל הוא מי שהיום מכהן כשר בממשלה מטעם מפלגת המחנה הממלכתי, גדי אייזנקוט. יצוין כי אייזנקוט לא נתן את הסכמתו ועד כה לא הביע כוונה כלשהי לעזוב את מפלגתו ולהתמודד לראשות מפלגת העבודה, כך שבשלב זה מדובר בשיח בקרב אנשי המחאה המקורבים לאייל ולדמן.

איל וולדמן (צילום:  REUTERS/Ronen Zvulun)
איל וולדמן (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

יאיר גולן מסר: "ההתפקדות למפלגת העבודה היא התפקדות פתוחה. אני שמח שאנשי המחאה וכל מי שחפץ במחנה ליברלי דמוקרטי משגשג מצטרף".