לאחר הסערה שעורר מפקד עוצבת האש (אוגדה 98), העיתונאי עמית סגל חשף הערב (חמישי) בחדשות 12 שיחה חשאית שנערכה בין תא"ל דן גולדפוס לראש הממשלה בנימין נתניהו בחודש אוקטובר. 

"הרמטכ"ל צריך לתת לגולדפוס סטירה קטנה ולהחזיר אותו לפקד"
ניסים משעל התפתה לומר לגולדפוס "אני איתך מלא מלא" אבל אז הגיע הטוויסט

"כמה ימים אחרי השבת הזו ביקר רה"מ במחנה ביל"ו. המסר הראשון שאמרתי לו, 'ראש הממשלה לפני המלחמה הזו היינו במלחמה אחרת שבה הרגנו אחד את השני. קרענו אחד לשני את הלב. אנחנו לוחמים, נילחם. אבל אנחנו רוצים לדעת שאנחנו חוזרים אחרי המלחמה הזאת למקום אחר, לא עוד מלחמה פנימית'", נשמע גולדפוס בהקלטה בשיחה עם הלוחמים. 

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"המסר השני - תפסתי לו את היד חזק ואמרתי לו: 'ראית את טורי הרכבים, אלה אנשי המילואים.  אף אחד לא היסס לשנייה'. המסר השלישי באנגלית 'שזה יהיה שווה'. גיסתי את את הידע הכללי ואמרתי בלטינית - 'מתוך האחדות בא הכוח'. אני מאמין שננצח מול כל מה שהיה מולנו. היינו כבר בסרט הזה כבר לפני 17 שנה, ב-2006, דקרנו אחד את השני בגב. אני לא הולך לחזור למקום הזה. אני מתעסק 'בכאן ועכשיו'. מפקד שרואה את הנחישות בעיניים של הפקודים שלו, צובר את הכוח. אני מתכוון להסביר למפקדי ההחלטות שיש לוחמים שרוצים לנצח. לא ניקח ללחימה את הנקמה אלא את ערכי צה"ל. ניצחון שזה האויב מת או שבי. את ערכי צה"ל אנחנו לא שומרים לאויב, אלא בשבילנו. אנחנו לא רוצחים, אנחנו לוחמים", הוסיף.

כאמור, תא"ל גולדפוס עורר סערה לאחר שפנה אתמול באופן חריג לדרג הפוליטי ואמר כי "אתם המנהיגים, חייבים להיות ראויים לנו ולאותם לוחמים שקיפחו את חייהם". בעקבות כך, זומן לשיחת בירור עם הרמטכ״ל, רא״ל הרצי הלוי.