קטר הגישה לישראל הערב (חמישי) נייר תשובה רשמי מטעם חמאס עם רשימה של דרישות. הנייר הוגש לצוות המקצועי שמנהל את המו״מ בישראל. גורם שנחשף לתוכן הנייר חשף: "מדובר בדרישות הגיונית והתקדמות חיובית. ניתן להגיע להסכם". עם זאת, מלשכת ראש הממשלה נמסר: "חמאס ממשיך להתבצר בדרישות מופרכות. עדכון בנושא יובא מחר לקבינט המלחמה ולקבינט המדיני ביטחוני".

ההפגנה למען השוויון בנטל: יותר מעשרת אלפים משתתפים מחו בת"א
"תסתכל לי בעיניים": השיחה החשאית בין נתניהו לתא"ל גולדפוס נחשפת

התשובה הגיעה לאחר כינוס קבינט המלחמה הערב. ייתכן כי הקבינט המצומצם יכונס שוב מחר, זאת בנוסף לישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, שאינה קשורה לעניין העסקה, ונדחתה מהערב למחר בשעה 12:00.

ברקע המשא ומתן המתנהל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגברת שרה נתניהו נפגשו היום עם נציגי משפחות החטופים, בקריה בתל אביב.

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו למשפחות: "אנחנו מחויבים להחזיר את כולם. גם אם אנחנו הולכים למערכת רבת שלבים זה כולל את כולם, גם את החללים וגם את החטופים והחטופות. הייתי שמח אם הייתי יכול להיות לכם היום איש בשורה. עד לרגע זה לא באה תשובה אמיתית של חמאס. הם עדיין מחזיקים בדרישות בלתי מקובלות".

לדברי נתניהו: "הם לא ששים להתקדם, הם גם רוצים להבעיר את השטח ברמאדן. זה הניסיון שלהם, זאת המטרה שלהם. בעקבות לחץ שלנו, של הממשלה, וגם בעזרה שלכם – אנחנו רואים בפעם הראשונה לחץ של קטאר על חמאס.

הפגנת משפחות החטופים (צילום:  Yonatan Sindel/Flash90)
הפגנת משפחות החטופים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אני שואף לזה ודוחף לזה כבר הרבה זמן. אני חושב שכל נסיעה והופעה שלכם בחו"ל, באו"ם, בוושינגטון, ובבירות השונות משפיעה. הלחץ על קטאר מתחיל לעבוד. קטאר התחילו להגיד להם: 'אנחנו נסלק אתכם', 'אנחנו נמנע מכם כסף', אלו דברים שנאמרו, אנחנו וידאנו שהם אכן נאמרו. זה שינוי, זה דבר חיובי".

נתניהו פנה עוד למשפחות ואמר: "אם מישהו אמר לכם שאני לא רוצה עסקה, ומנסים שלא לעשות את זה – זה קשקוש. כרגע יש שינוי בלחץ של קטאר. זה הדבר החיובי שאני יכול לומר".