בעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני דווח היום (שישי) אודות ההכנות של ישראל לפעולה צבאית מקיפה ברפיח, אשר נטען כי פרט לחיסול מחבלי חמאס יבוצעו פעולות שיובילו לשחרור חטופים.

מתקרבים להפסקת אש? הצעת חמאס למתווכחות, כוללת שחרור חיילות | כל הפרטים
על העיוורון: כך הצליח חמאס לשחק בראשם של בכירי המערכת המודיעינית

על פי הדיווח, גורמים ישראלים בכירים הודיעו למקביליהם המצריים על כוונת הפעולה הצבאית ברפיח, וציינו כי יבוצעו פעולות "מיוחדות" בשטח העיר הדרומית ברצועה. כמו כן, דווח כי חלק מהפעולות הללו נועדו כאמור כדי להביא לשחרור חטופים. עוד דווח כי בירושלים מאמינים שיש חטופים ברפיח, ומשכך התוכנית.

מנהרה שבה הוחזקו חטופים בעזה (צילום: דובר צה''ל)
מנהרה שבה הוחזקו חטופים בעזה (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, דווח כי גורמים מצרים יצרו קשר עם עמיתיהם האמריקאים, שאישרו את "מחויבותה של וושינגטון למנוע פלישה לרפיח מבלי למצוא מנגנון להגנה על האוכלוסייה האזרחית". מנגד, בקהיר סבורים כי הדלפת המידע הינו ניסיון ללחוץ על חמאס לעשות ויתורים במשא ומתן על עסקת חטופים.

מצרים הציבה כוחות רבים נוכחים בגבול הרוצעה ובוחנת את הנעשה על הגדר, כדי למנוע כניסה של עזתים לשטחה, זאת ברקע "חשש מהסלמה במצב או תנועות צבאיות פתאומיות של ישראל". במקביל, מגבירה מצרים את ההכנות הלוגיסטיות להכנסת סיוע לרצועה בצורה מהירה ויעילה.

עבד אל־פתאח א־סיסי (צילום: רויטרס)
עבד אל־פתאח א־סיסי (צילום: רויטרס)

על פי תוכנית שגובשה בקהיר והחלה לצאת לפועל, בימים אלה נערכים שלושה אתרים לקבלת ואחסון סיוע. הראשון "ישירות בסמוך למעבר רפיח, המהווה מוקד מרכזי לאורך הכביש, ויהיה מטה לקבלת סחורות מיידיות שנדרש להכניס במהירות, בנוסף למשאיות דלק. הנקודה השנייה, היא סמוכה לעיר ביר אל-עבד, ומקושרת לאחסנת ציוד לוגיסטי לאוהלים, מצרכים וציוד רפואי. הנקודה השלישית הינה בנמל התעופה אל-עריש שבו יאחסנו תרופות.