מלחמה בעזה: הקבינט קיים היום (שישי) ישיבה בקריה, שבה אישר ראש הממשלה בנימין נתניהו את תוכניות הפעולה לרפיח. היה זה דיון סוער, שגלש לא פעם לטונים גבוהים. כך למשל, כאשר יצא נתניהו מספר פעמים מהחדר, הצהיר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי אינו מסכים לדבר עד שיחזור.

"תסתכל לי בעיניים": השיחה החשאית בין נתניהו לתא"ל גולדפוס נחשפת
שרי הקבינט עודכנו: מתרבות העדויות על חיסול עיסא

העימות המשמעותי ביותר נרשם לאחר דבריו של שר הביטחון יואב גלנט, שחזר על קריאתו לפיתרון מדיני ליום שאחרי. "אם לא נייצר אלטרנטיבה משילותית לא נצליח למוטט את החמאס". השרים מירי רגב ויריב לוין תקפו את דבריו, אך לא הציגו תוכנית חליפית.

גלנט המשיך: "סדר העדיפויות ברור, מדובר בחלופות רעות. החמאס זו החלופה הגרועה ביותר, גורמים מקומיים זו החלופה הפחות גרועה. בסוף הבן אדם מידיי פעם יסתכל לרמאללה, אבל יהיה גורם מקומי", הוא הוסיף: "מי שלא מייצר חלופה אחרת ואומר רק מה לא - למעשה בוחר באחת משלוש אפשרויות: המשך שלטון חמאס, כאוס, או שלטון צבאי שיפגע במוכנות בגזרות אחרות ויעלה בחיי חיילים".

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בפיקוד הדרום (ארכיון, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בפיקוד הדרום (ארכיון, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בתוך כך, השרה יפעת שאשא ביטון מתחה ביקורת במהלך הישיבה, על כך שנקבעה לצהרי יום שישי, ונסתיימה בשל התקרבות כניסת השבת. בשל כך, הדיון כן נקטע בטרם נקבעה העמדה הישראלית בנוגע לעסקת החטופים. השר גדעון סער העיר: "בסוף תמיד אלו הנשים שמתריעות – ולא הגברים".