ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס במוצאי שבת או ביום ראשון בבוקר התייעצות כדי להחליט האם וכיצד להרחיב את המנדט של צוות המו"מ הישראלי לפני יציאתו לשיחות בקטאר בנושא עסקת החטופים, כך אמרו שני בכירים ישראלים שמעורים בנושא, ולפי דיווח הערב (שישי) של ברק רביד. 

"פעולות מיוחדות": צה"ל נערך לאיתור ושחרור חטופים ברפיח | דיווח

בתוך כך, הקבינט קיים מוקדם יותר ישיבה בקריה, שבה אישר ראש הממשלה בנימין נתניהו את תוכניות הפעולה הצבאית ברפיח. היה זה דיון סוער, שגלש לא פעם לטונים גבוהים. כך למשל, כאשר יצא נתניהו מספר פעמים מהחדר, הצהיר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי אינו מסכים לדבר עד שיחזור.

העימות המשמעותי ביותר נרשם לאחר דבריו של שר הביטחון יואב גלנט, שחזר על קריאתו לפתרון מדיני ליום שאחרי. "אם לא נייצר אלטרנטיבה משילותית לא נצליח למוטט את החמאס". השרים מירי רגב ויריב לוין תקפו את דבריו, אך לא הציגו תוכנית חליפית.

בתוך כך, השרה יפעת שאשא ביטון מתחה ביקורת במהלך הישיבה, על כך שנקבעה לצהרי יום שישי, ונסתיימה בשל התקרבות כניסת השבת. בשל כך, הדיון כן נקטע בטרם נקבעה העמדה הישראלית בנוגע לעסקת החטופים. השר גדעון סער העיר: "בסוף תמיד אלו הנשים שמתריעות – ולא הגברים".