עסקה בדרך? העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המזוהה עם חיזבאללה דיווח הבוקר (שבת) על פרטים נוספים בנוגע למסמך שהגיש חמאס למתווכות בעניין העסקה.

בזמן שישראל נערכת לפעולה צבאית ברפיח: בחמאס מתפשרים במשא ומתן | דיווח
116 גברים ו-19 נשים: מי עוד נותר בשבי חמאס בעזה? הפילוח המלא

לפי הדיווח, בשלב הראשון מדובר על הפסקת אש של 42 ימים, שתהפוך להפסקת אש קבועה בשלב השני. בארגון הטרור דרשו שבשלב הראשון כוחות צה"ל ייסוגו מרחוב א-רשיד בעיר עזה, שבו התרחש גם אסון המשאית, והכביש הראשי ברצועת עזה, דרך סלאח א-דין, שאורכו 45 קילומטרים - ממעבר רפיח שבדרום עד למעבר ארז שבצפון. מבחינת הארגון, נסיגת צה"ל תאפשר להחזיר את העקורים לבתיהם, ותאפשר מעבר של סיוע לצפון הרצועה תוך "הבטחת חופש התנועה".

הרס בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
הרס בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

עוד הציעו בחמאס שחרור של 50 אסירים פלסטינים, כש-30 מתוכם מרצים מאסר עולם - וזאת בעבור כל חיילת ישראלית חטופה, ובנוסף לשחרור נשים, ילדים, מבוגרים וחולים מבין החטופים הישראלים.

עם תחילת השלב השני, בחמאס דורשים הכרזה על הפסקת אש קבועה לפני כל חילופי שבויים שיכללו את החיילים הישראלים הגברים שנותרו בידיו. בשלב השלישי בחמאס דורשים שיחל תהליך של שיקום כולל של הרצועה.

הפגנת משפחות החטופים (צילום:  Yonatan Sindel/Flash90)
הפגנת משפחות החטופים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בנוסף, מקורות מצריים הסבירו לעיתון אל-אח'באר כי מה שיידונו בו בהתחלה בפגישות בדוחא בקטאר הם שמות האסירים הפלסטינים אותם שוקלים לשחרר ופרטיהם, והיכולת ליישם את הדרישות הפלסטיניות באשר למקומות מהם ארגון הטרור רוצה שישראל תיסוג.

המקורות המצרים דיווחו ל"אל-אחבאר" כי לאחר קבלת תגובת חמאס, התרכזו בשמות החיילות שישוחררו. באותה העת, הייתה התנגדות מצד ישראל באשר לאסירים הפלסטינים שדרש חמאס לשחרר.

שמדת מרחבי שיגור בעזה (צילום: דובר צה"ל)
בנימין נתניהו על המלחמה בעזה (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

המצרים מסרו כי הפעם "הצלחת העסקה תלויה ברצינות של שני הצדדים", וכי מה שיסוכם בדוחא - עליו להיות מחייב. עוד אמרו כי לא הגיוני שתתחדש הלחימה לאחר ההסכמים.

המצרים מאמינים, לפי הדיווח, כי "חומרת התגובה" של ארגון הטרור חמאס תפעיל לחץ על ממשלת ביידן, שבעבר האשים את ארגון הטרור בעיכוב ההסכמים.