ההשוואה המקוממת של מגיש חדשות 12: על רקע הסערה שיצר מנהיג הרוב הדמוקרטי צ'אק שומר, שאמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "איבד את דרכו", שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב לדבריו וצייץ בחשבון ה-X שלו: "מצפים מהדמוקרטיה הגדולה בעולם לכבד את הדמוקרטיה הישראלית". מי השגיב לדבריו של סמוטריץ', היה המגיש הבכיר ערד ניר.

ערד ניר צייץ וכתב: "גם דרום אפריקה של האפרטהייד היתה דמוקרטיה בעיני עצמה. של לבנים שהצביעו ובחרו ברוב הפרדה גזעית. היתה תעשיית נשק, פצצות אטום, חיל אוויר מיומן ובעלות ברית עוצמתיות. אבל הסנקציות המשתקות שתמכו שהובילה ארצות הברית כדי לתמוך בהתקוממות העממית הכריעו את הכלכלה שפרחה ואת הצבא המופלא".

נאומו של שומר נאומו הוא האחרון בסדרה של אזהרות מהבית הלבן שמטרתם ללחוץ על ישראל ועל ממשלת נתניהו לאפשר סיוע הומניטרי נוסף לעזה ולחשוב מחדש על תוכנותיה. "בזמן הקריטי זה, אני מאמין שבחירות חדשות הן הדרך היחידה לאפשר תהליך קבלת החלטות בריא ופתוח לגבי עתידה של ישראל, בתקופה שבה כל כך הרבה ישראלים איבדו את אמונם בחזון ובכיוון שלהם", אמר. 

שומר אמר שהוא לא מאמין שנתניהו מתאים להוביל את ישראל לקראת סיום הלחימה, משום שנראה שהוא דוחה את רעיון המדינה הפלסטינית. "אף אחד לא מצפה מראש הממשלה נתניהו לעשות את הדברים שחייבים לעשות כדי לשבור את מעגל האלימות, לשמר את האמינות של ישראל על הבמה העולמית, ולפעול לפתרון שתי המדינות", אמר וקרא לקיים משא ומתן על "מדינה פלסטינית מפורזת לצד ישראל".