הפגנות גם במוצ"ש הנוכחי: בתל אביב, איילון נחסם לתנועה ונפתח מחדש. בירושלים, נאמו באשר לגיוס החרדים ובאשר להקדמת הבחירות, ובקיסריה נעצרו ארבעה מפגינים במחאה סוערת. בחיפה, בהפגנה היום (מוצאי שבת), נאם אלוף במיל' וחבר הכנסת לשעבר יאיר גולן, בהפגנה נגד הממשלה ולמען החזרת החטופים. בנאומו אמר: "אנחנו זועקים בהפגנות – "בושה", אבל, חברות וחברים, הבושה אבדה, וכל שנותר לנו הוא מאבק נחוש, קשה, מר, ובסופו, ללא כל צל של ספק – אנחנו ננצח!". 

בזמן שישראל נערכת לפעולה צבאית ברפיח: בחמאס מתפשרים במשא ומתן | דיווח
116 גברים ו-19 נשים: מי עוד נותר בשבי חמאס בעזה? הפילוח המלא

יאיר גולן במחאה נגד הממשלה ולמען החזרת החטופים בחיפה (צילום: מחאת העם חיפה)
יאיר גולן במחאה נגד הממשלה ולמען החזרת החטופים בחיפה (צילום: מחאת העם חיפה)

המחאה נגד הממשלה (צילום: מרים אלסטר)
המחאה נגד הממשלה (צילום: מרים אלסטר)

עוד הוסיף גולן כי "למאבק שלנו שני שלבים: ראשית, עלינו, כולנו, לחוש זעם – זעם קדוש, זעם עמוק, זעם חסר מנוח. עם הזעם הזה אנחנו נפיל את הממשלה ונביא לבחירות חדשות. נבנה יחדיו את "אם כל המחאות". עלינו לצאת לרחובות, באלפים וברבבות כל יום, כל היום; עלינו לצור על הכנסת ועל קריית הממשלה, לעמוד בצמתים, למלא את הרחובות ולשתק את יכולתה של ממשלת האסון למשול. עלינו להביא את נתניהו עצמו, למסקנה הבלתי נמנעת, שפיזור הכנסת וקביעת מועד מהיר לבחירות, הוא המוצא היחיד העומד בפניו".

"שנית, עלינו לבנות אלטרנטיבה – אלטרנטיבה אמיתית, אלטרנטיבה של ביטחון ותקווה. אלטרנטיבה עם תפיסת עולם מגובשת, עם חזון ממשי, עם אידיאולוגיה מעשית, עם אנשים מוכשרים, אמיצים, אחראיים ונחושים, שיצילו את ישראל מדי כוחות ההרס הפנימיים שמושלים בה. יש לנו אנשים נהדרים, העם שלנו טוב בהרבה ממנהיגיו הנוכחיים, אנחנו יודעים, יכולים וחייבים לבנות חלופה אמיתית".

הוא הוסיף עקיצה לאופוזיציה לנתניהו, בין היתר לבני גנץ, ואמר: "בחלוף חמישה חודשים ויותר מפרוץ המלחמה, מי שהיו, מי שנבחרו, ומי שהבטיחו להיות אופוזיציה, ומי שהתחייבו להוביל את ישראל בדרך השפיות והממלכתיות, ומי שהיו אמורים להיות בשר מבשרה של המחאה העממית, מסתמנים כמבצרי שלטון נתניהו וממשלתו חסרת האחריות; שותפים מלאים לתקיעות ביטחונית, אסון כלכלי, שחיתות ציבורית, וחידלון מדיני. לכל השדים והרוחות, מה אתם עוד עושים שם, למה עוד תמשיכו ותתנו יד, צאו מהממשלה הזו עכשיו, ותעשו את מה שבאמת ממלכתי, שפוי, נידרש ונכון – תיאבקו!".

"אנחנו דמוקרטים אמיתיים, הרוחשים כבוד לאחינו ואחיותינו הלוחמים ולא מפקירים אחים ואחיות בידי אויב, נחזיר את ישראל לעצמה", אמר לבסוף, לאחר שקרא לבחירות עכשיו.

יאיר גולן במחאה נגד הממשלה ולמען החזרת החטופים בחיפה (צילום :מחאת העם חיפה)
משה רדמן, אחד ממובילי המחאה, אמר הערב במוקד ההפגנה בתל אביב: "גנץ ואייזנקוט, ראשי האופוזיציה, יושב ראש ההסתדרות, יושב ראש השלטון המקומי, ראשי המשק, ראשי האוניברסיטאות ואחרים שמסתכלים על האסון הזה ולא עושים מעשה - תתעוררו! אין זמן לתירוצים אין לא נעים, אין ׳זה לא הזמן׳ - זה הכל סמי הרדמה. ההיסטוריה תשפוט אתכם אם תמשיכו לשתוק. רק בחירות יביאו את ההתחלה של תהליך התיקון והריפוי שהמדינה הזו צריכה״.
בחירות עכשיו - הפגנה בירושלים נגד הממשלה ולמען החזרת החטופים (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)
בחירות עכשיו - הפגנה בירושלים נגד הממשלה ולמען החזרת החטופים (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)
גם בהפגנה בירושלים מול בית הנשיא בדרישה להחלפת השלטון זה השבוע העשירי, נאמו ודיברו באשר להחלפת הממשלה.

הרב בצלאל כהן, ראש בית המדרש ׳אנשי חיל׳ למנהיגות תורנית ומקים הישיבה התיכונית החרדית 'חכמי לב', נאם בנוגע לגיוס החרדים: "רבים וטובים בקהילה החרדית חשים היטב שהמצב הנוכחי אינו ראוי ויש לשנותו בהקדם האפשרי באופן משמעותי ביותר. הם מרגישים בעומק ליבם את חוסר ההיגיון ואי הצדק במצב העכשווי, והם מבקשים לתקן אותו וליטול חלק בהגנה על העם והארץ, מתוך תחושת שותפות ואחווה".

בצלאל כהן בהפגנה בירושלים נגד הממשלה ובעד החזרת החטופים (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)
בצלאל כהן בהפגנה בירושלים נגד הממשלה ובעד החזרת החטופים (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)

"לצערי הרב, אני חושש שאין לנו את המנהיגות התורנית והציבורית שמסוגלת להוביל את המהלך הנחוץ הזה, והשינוי הזה יצטרך להתחולל ע"י יחידים מתוך הקהילה החרדית. האחווה בינינו היא הדבר החשוב ביותר, היא הגורם המרכזי לדרישה המוצדקת לשינוי המצב. אני מתפלל ומייחל שהקב"ה יביא לנו את המנהיגות הנדרשת לנו לשם כך גם בקהילה החרדית ובעיקר לכל מדינת ישראל", אמר.

סא"ל במיל' בני ברבש, סופר ותסריטאי, נאם בנוגע לההנהגה ועל הצורך בבחירות: "אנחנו על פרשת הדרכים החשובה והקריטית בכל תולדות התנועה הציונית. דרך אחת של נתניהו וממשלתו מובילה לתהום של שחיתות, ניוון, התרסקות וחורבן. דרך שניה מובילה לעבר תיקון, שיקום, פיוס ואם נתאמץ מספיק, גם לשלום פריחה וביטחון לנו ולשכנינו.'הַעִידֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ; הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ; הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה; וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ'. הבחירה, כמו תמיד ביהדות, בידינו. בחירות עכשיו בגלל המלחמה. בחירות עכשיו למרות המלחמה".

בני ברבש בהפגנה בירושלים נגד הממשלה ובעד החזרת החטופים (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)
בני ברבש בהפגנה בירושלים נגד הממשלה ובעד החזרת החטופים (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)

אייל גור, ממובילי "שומרות ושומרים על הבית המשותף": המציאות המטורפת שחווינו בטבח שמחת תורה מנורמלת על ידי הממשלה שלנו. הכל נמשך כרגיל: הפילוג, גרירת הרגליים, התנערות מאחריות וחוסר תקווה לישראל. יש לשמור על האחדות הכלל ישראלית ולהחזיר את האמון של הציבור בהנהגה – בבחירות".

ההפגנה בתל אביב. קרדיט: דוברות המשטרה (צילום :דוברות המשטרה)
במהלך ההפגנה, נעצר מפר סדר שהועבר לחקירה בתחנת המשטרה. בתוך כך נרשמו 12 דוחות על סך 1000 שקלים בגין הפרעה לתנועה. כלל הכבישים נפתחו לתנועה.

ישראל בוחרת בחירות - הפגנה בירושלים נגד הממשלה ולמען החזרת החטופים (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)
ישראל בוחרת בחירות - הפגנה בירושלים נגד הממשלה ולמען החזרת החטופים (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)