השר גדעון סער, יו"ר "הימין הממלכתי", גרם השבוע למפץ פוליטי לאחר שהודיע על פרידה מהשותפות עם בני גנץ, במה שלמעשה הביא לסיומה של סיעת "המחנה הממלכתי". בתוך כך, סער שלח הערב (שבת) אולטימטום לראש הממשלה נתניהו ואמר: "אם לא אכנס תוך ימים ספורים לקבינט המלחמה - אפרוש מהממשלה". סער הדגיש בנוסף כי "יש קהל ענק בימין שלא מאמין בדרך שהובילה קואליציית ה-64, אלא בדרך ממלכתית".

למה לו פוליטיקה עכשיו? הסימנים למפץ הפוליטי של סער היו באוויר
לאחר הדרמה הפוליטית: הדרישה של סער שעשויה להוביל לטלטלה בממשלה
חילופי הדברים הקשים שגרמו למפץ הגדול בין גנץ לסער | בן כספית

סער שהתראיין לערוץ 12, טען כי קיים הבדל אידיאולוגי בינו לבין גנץ, כשאמר: "הסברתי את הדברים בצורה מפורטת, הדברים ידועים לכולם הם הצביעו בעד ביטול ההתנתקות בצפון שומרון אני לא חשבתי שיש סיבה מיוחדת. העניין הזה הוא יסודי אני מאמין שלפלסטינים אסור לתת שום סנטימטר של אדמה, זו עמדתי". סער הוסיף כי "לא פירקתי שום מפלגה. היה חיבור של שתי מפלגות שהיו אמורות, לפי הסכמים שהופרו להתאחד ולקיים מערכת של בחירות. השותפות הופרה מזמן אבל נכון שהמלחמה החזירה סדר יום יום שלא היה קודם. בשנים הקרובות סדר היום של מדינת ישראל יהיה מדיני-ביטחוני".

גדעון סער, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גדעון סער, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"גם מי שעשה קריירה על הפרת הסכמים צריך לכבד הסכמים - אני מכבד את כולם, כולם הגיעו ממפלגת העבודה או עם תפיסה של מפלגת העבודה או מיש עתיד. מתן כהנא יוצא דופן אני מכבד את כולם, מרשימה של 40 מנדטים בסקרים, לקחתי את עצמי סיכון בחזרה לנתיב אליו יצאתי לפני שלוש שנים.  בזמנו חתמתי עם גנץ 'לא למדינה פלסטינית ודו לאומית', בתקופה שזה חזר להיות נושא רציני - לא צריך לשער מה עמדתו של מישהו - הוא צריך לבוא ולהגיד, 'אני בעד או אני נגד'", הוסיף.

בהמשך, אמר סער: "כשאני מותח ביקורת על קבינט המלחמה אני מותח ביוקרת על הגוף שבו יושבים נתניהו וגנץ, זה לא ביקורת אישית בכלל כמו הביקורת שהייתה במבצע צוק איתן, זה היה על נתניהו וגנץ, וכך גם בשומר חומות. העניין הוא לא עניין אישי אלא האם המלחמה היום - האם זה סביר בעיניכם שחמישה חודשים לא השלמנו את שלב הכיבוש? ניהול כוח האדם של הצבא הוא בידי הרמטכ"ל, אבל כשמעריכים את הממשלה מעריכים את הכוח צבאי. בזירה הבינ"ל זה לא ייעשה קל יותר ומציע לשאול את השאלה האם השר גנץ צודק - או שאני צודק?".

"לפני המלחמה לא תמכתי בנתניהו ואחרי המלחמה לא אתמוך בנתניהו. המדינה צריכה תיקון אני עקבי, כל הקשקושים באולפנים מעוררים בי גיחוך בעשור האחרון התעמתתי עם נתניהו", סיכם.