מקורביו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מסרו לו במהלך פגישה פרטית שהתנהלה בחודש ינואר כי מספרי הסקרים שלו במישיגן ובג'ורגי'ה יורדים עקב טיפולו ומעורבותו במלחמה בין ישראל לבין החמאס, כך פורסם היום (ראשון) ברשת החדשות "NBC". 

גדי טאוב: "לו הייתי יועצו של ביידן, זה מה שהייתי אומר לו"

הדברים פורסמו זמן קצר אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו עקץ את ביידן בעקבות התמיכה שהביע בדברי צ'אק שומר שקרא לקיים בחירות בישראל. "בקהילה הבינלאומית יש מי שמנסים לעצור את המלחמה עכשיו, לפני השגת כל יעדיה. הם עושים זאת על ידי הטחת האשמות שווא נגד צה״ל, נגד ממשלת ישראל ונגד ראש ממשלת ישראל. הם עושים זאת על ידי מאמץ להביא לבחירות עכשיו, בעיצומה של המלחמה. ואת זה הם עושים כי הם יודעים שבחירות עכשיו יעצרו את המלחמה, וישתקו את המדינה לפחות לשישה חודשים", אמר נתניהו. 

מוקדם יותר הבוקר צוטט הנשיא האמריקני באשר למועמדותו מול דונלד טראמפ: "אחד המועמדים לנשיאות זקן מדי ואחר לא כשיר נפשית - השני זה אני". הפעם נראה כי ישנה אי כשירות נוספת שמתווספת לסל אי הכשירויות של הנשיא המכהן.

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

אמנם ביידן ניסה להישאר דבק בדרך פעולתו הנוכחית, אך חברי פרלמנט שנכחו בפגישה מעידים על צעקות וקללות שהתפרצו מפיו של הנשיא ועל תחילתו של אובדן הסבלנות של מצביעיו כלפיו.

בחדרי חדרים בהם מתנהלים דיונים פנימיים עם צוותו, מגלים היועצים כי לא פעם חווה הנשיא התנגשות בין הצעות שונות שקיבל- או מה שכינה אחד מהם "האינסטינקטים של הבטן שלו מול האינטרסים הפוליטיים שלו", מה שהוביל לעלייה בסף המתח הנפשי שלו. "הוא כנראה קצת כועס על עצמו שהוא לא תקיף יותר עם הצוות", אמר אחד ממקורביו בדיונים.

אנדרה דיקנס, ראש העיר אטלנטה, אמר מנגד כי בניגוד לחבטות שמטיח טראמפ בציבור, ביידן הוא "רך, רגוע ועושה את העבודה". 

לטובתו של ביידן נרשם בין היתר החוק להפחתת האינפלציה שנועד להחיות את שוק ההייטק האמריקאי ולשדרג את הכבישים והגשרים של לואיזיאנה, מסר שיכול היה לעורר את תגובתו החיובית של העם האמריקני באשר לבחירתו בנשיא, לולא הכותרת הזאת הייתה תופסת מושכות חזקות יותר בתקשורת.