המתיחות בממשלה מחריפה: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זעם היום (ראשון) על ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה ואמר לו: ״אני לא מאשים אותך, אבל אתה הבוס של גלנט, תטפל בו. לא יכול להיות שהוא מנהל מדיניות עצמאית. מפנה גבעות באופן עצמי, מוריד מחסומים באופן עצמאי".

בן גביר קרא לנתניהו "לא לקבל את מדיניות גלנט" - וכך דרש לפעול

בן גביר המשיך בשלו: ״למרות כל הדיונים עדיין יש הקלות לקראת הרמדאן ואלפי רכבים מהרש״פ נוסעים על הכבישים ביהודה ושומרון  - סמוך לרכבים של אנשים שלנו והתינוקות שלנו נוסעים בהם. אני לא מבין איך אומרים לנו שאין כוח אדם בצבא ולמרות זאת אתם הולכים לפנות 6 גבעות ומתעסקים עם ילדים שבונים צריפונים - תחליטו אם יש כוח אדם או אין״.

השר חיים כץ אמר: ״הכל עולה מיליארדים ומספרים לנו סיפור יפה שאין מלחמה״.

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק, אמרה מצידה: ״היה התראה לפני על המפגע בחברון - אבל הצבא לא עצר אותו - כי בחברון לא עוצרים דרשנים והימאים, לא יכול להיות שבמעבר ההומניטרי מעבירים אפודים ושכפ"צים ואמבולנסים ממוגנים״.

טולדנו ציין: ״זו המדיניות״.

כזכור, במהלך סוף השבוע התייחס בן גביר לניסיון הפיגוע בישוב היהודי בחברון וקרא לראש הממשלה נתניהו "להפסיק לקבל את המדיניות הביטחונית של שר הביטחון גלנט". לדבריו של בן גביר, "יש לאמץ במלואה את המדיניות שלי להציב כמה שיותר מחסומים והגבלות על תושבי הרשות הפלסטינית".

בן גביר הדגיש כי "מי שקם בבוקר וכל מה שחושב זה איך לרצוח כמה שיותר יהודים לא צריך לקבל חופש תנועה ולאפשר לו לממש את זממו", והוסיף ש"שוב הוכח כי חופש החיים בישראל קודם לחופש התנועה של תושבי הרשות".