על רקע המשך הלחימה ברצועה וההצהרות מצד ישראל כי היא מוכנה לפעולה ברפיח, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם קנצלר גרמניה אולף שולץ בלשכתו בירושלים. בהצהרה שמסר לתקשורת התייחס נתניהו להמשך הסיוע ההומניטרי לרצועה והבהיר כי "אנחנו עושים מאמצים כדי להגביר את הסיוע, אך יש בעיה בהפצתו, ברגע שהוא מגיע לרצועה הוא נשדד בידי חמאס ועל ידי אחרים, אנחנו צריכים מאמץ משותף על מנת למנוע זאת". 

שולץ מצדו אמר כי "חלק גדול מחמאס הושמד. כידיד של ישראל הבעתי את החששות ממלחמה, אך הבהרתי כי אסור ש-7 באוקטובר יחזור על עצמו. ככל שהמלחמה תימשך גם יעלה גם מספר הנפגעים, יש היגיון צבאי במלחמה, אך הוא רק היגיון אחד, יש גם את ההיגיון השני - האזרחי, איך נוכל להגן על האזרחים ברפיח?".

בנימין נתניהו, אולף שולץ (צילום: קובי גדעון לע''מ)
בנימין נתניהו, אולף שולץ (צילום: קובי גדעון לע''מ)

שולץ הדגיש שגרמניה "לא תוכל לעמוד מהצד ולראות את הפלסטינים מורעבים". לדבריו, "זה לא מה שאנחנו מייצגים, הבעתי את החששות שיכולות לצוץ, ובמקביל גם הבהרתי שיש להגדיל את הסיוע ההומניטרי. אני יודע כמה קשה לחתום על הסכם עם חמאס, אך בכל זאת הגיעה העת להגיע לעסקה".

"הביטחון הוא הדבר החשוב ביותר בעיני, חייבים להילחם בטרור נגד ישראל, אך אנחנו צריכים פתרון עבור הסכסוך, שיבוא מנקודת מבט חיובית עבור ישראל, אך גם עבור הפלסטינים. רצועת עזה והגדה המערבית שייכות לפלסטינים. גרמניה עומדת לצד ישראל כשותפה וכידידה. אנחנו תומכים בכם בכל הפעולות, אך אי אפשר להביס את הטרור באמצעים צבאיים בלבד", הוסיף.