חבר הכנסת זאב אלקין (תקווה חדשה) שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103fm והתייחס לאולטימטום שהציב השר גדעון סער, לפיו, אם הוא לא ייכנס לקבינט המלחמה בתוך ימים, הוא ומפלגתו יפרשו מהממשלה.

הדמוקרטים נגד נתניהו: "לא מבינים שהם משחקים לידיים שלו" | האזינו
קנצלר גרמניה לצד נתניהו: "לא נעמוד מהצד ונראה פלסטינים מורעבים"

"אני לא יודע אם יש התקדמות, לא יודע מה להגיד לך נכון לעכשיו", אמר אלקין. "זאת החלטה מאוד פשוטה, היא לא אישית, גדעון סער כן או לא. יש פה ויכוח איפה אנחנו נמצאים מבחינת המלחמה. יש גישה שאומרת שהתוצאות הן טובות נכון לעכשיו, 5 חודשים אחרי תחילת מלחמה מול חמאס, שהוא האויב הכי חלש שלנו מכל האויבים שיש לנו במזה"ת. במצב שבו אנחנו נמצאים מיטוט שלטון חמאס עוד רחוק".

"יש מי שאומר, כמו השר בני גנץ: 'דבר טוב שלא שבור לא צריך לתקן'. אנחנו באים ואומרים שלנו יש ראייה ותחושה שהמלחמה מתחילה לדשדש, אנחנו מקטינים את הלחץ הצבאי ולא מגבירים אותו אגב, אמרנו את זה גם אצלכם בשידור בזמן שהוציאו כוחות ממחנות המרכז. אמרנו שזה לא הגיוני לעשות את זה באמצע הדרך, ועכשיו אומרים שברור שצריך לחזור לשם אז נצטרך לשלם מחיר ועוד פעם לכבוש את השטחים שכבר כבשנו וטיהרנו וחמאס עכשיו חזר לשם, אמרנו כבר לפני חודשיים שצריך להתחיל מבצע ברפיח, ואמרו לנו שצריך להתקדם לאט ושהאמריקנים יכעסו ואם נעבוד יותר לאט אז הם פחות יכעסו.  בסוף התוצאה הפוכה. הגענו לרמדאן, והרבה יותר קשה עם האמריקנים בנושא של רפיח ולכן ההמתנה הזאת".

"אם לא רוצים אותנו שם, המשמעות היא שמקבלים את התזה של השר גנץ שהכל טוב, אם הכל טוב ולא רוצים לעשות שינוי, ואנחנו חושבים שבדרך הזאת אי אפשר להגיע לניצחון כי זאת המסקנה שהגענו אליה, אז באמת אין לנו מה לעשות בממשלה. אם אנחנו לא יכולים להשפיע לכיוון השינוי ואנחנו חושבים שהדרך הזאת לא  תוביל אותנו לניצחון למרות כל הגבורה העילאית של החיילים והקצינים וההצלחות שיש לנו בשטח. אבל יש פה בעיה אסטרטגית בדרך שהמלחמה מנוהלת, אז באמת חבל שנהיה שם".

כשנשאל האם להערכתו אם תקווה חדשה בתוך הקבינט - אז גנץ בחוץ, השיב: "אני לא יודע, זה יהיה נורא מוזר אם מהסיבה הזאת הוא יפרוש, הוא הרי טען שהוא רצה את גדעון סער בקבינט המלחמה זה נתניהו שאשם שהוא לא נכנס. אז אם המסיבה הזאת הוא יפרוש זה יהיה סופר מוזר, אבל זאת לא בעיה שלנו. נתניהו ראש ממשלה הוא צריך לתפור את הבעיות שלו מול השותפים האחרים. לנו יש תפיסה ודרך, ואנחנו טוענים שאם לא יהיה שינוי עמוק לא יהיה ניתן לנצח. ולכן, אנחנו דורשים את השינוי העמוק הזה. הנוכחות שלנו בקבינט המלחמה זה רק דרך להביא לשינוי".