נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ אמר היום (ראשון) בריאיון לרשת פוקס ניוז כי על ישראל לסיים את המלחמה בעזה. עוד האשים טראמפ את נשיא ארה"ב המכהן ג'ו ביידן כי "זרק את ישראל", ואמר שהוא מבקש להעביר לראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אתה צריך לסיים את המלחמה בעזה. לעשות את זה מהר, ולחזור לעולם של שלום".

"צהריים נגד פוטין": מפגן המחאה יוצא הדופן נגד נשיא רוסיה
בכירים דמוקרטים נגד נתניהו: "הקואליציה שלו מפלגת את החברה בישראל"

עוד אמר טראמפ כי "אנחנו צריכים שלום בעולם. היינו קרובים לזה. עשינו את הסכמי אברהם, ואני מתערב שהיינו מכניסים אליהם גם את איראן".
 
הנשיא לשעבר, שלאורך המלחמה לעג לנתניהו ולישראל בהזדמנויות שונות, תקף בריאיון את ביידן ואת מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר על הביקורת הקשה שהטיחו בראש הממשלה בשבועות האחרונים, לאחר שהאחרון אף קרא לבחירות בישראל בנאום חריג. "פתאום ביידן זורק את ישראל", מחה טראמפ. "הוא אומר שנתניהו צריך ללכת". 

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

 
טראמפ אמר כי שומר "אולי שכח שישראל איבדה המון אנשים ב-7 באוקטובר. אנשים צריכים לזכור את זה. אולי שומר שכח את זה, אבל למעשה הוא לא שכח את זה באמת - כי הוא מסתכל איפה הוא יכול לקבל יותר קולות. הוא רואה את הפלסטינים ואת הצעדות הגדולות, והחליט ללכת לכיוון הזה במקום ישראל. אני לא יודע איך ישראל נשארת עם האנשים האלה. הוא רואה את כל ההפגנות, היה בשוק - ופתאום הוא זרק את ישראל".

לדבריו, ארה"ב לא צריכה להגיד לבעלת בריתה כיצד לנהל את הממשלה שלה: "אין שאלה לגבי זה", טען. "הדמוקרטים רעים מאוד לישראל, אבל ישראל דבקה בהם. ישראל נאמנה. ביידן כל כך רע לישראל. היא מעולם לא הייתה צריכה להיות מותקפת. אם ביידן היה טוב לישראל, עסקת הגרעין גם מעולם לא הייתה נחתמת, וישראל לא הייתה מותקפת".