דני אלגרט, אחיו של איציק אלגרט שנחטף מביתו בניר עוז ב-7 באוקטובר ועדיין מוחזק בשבי חמאס, מתח היום (שני) ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל ראש המוסד דדי ברנע באשר להתנהלותם בכל הנוגע לשחרור החטופים. בראיון ל"כאן ב'" אמר אלגרט כי "ראש הממשלה והממשלה לא רוצים שהחטופים יחזרו. הוא מעדיף שיהיו כמה שיותר חטופים מתים בשביל שהמחיר יהיה כמה שיותר נמוך".

המחבלים שחשבו שצה"ל כבר לא יפעל במקום כותרו ולא יכלו לברוח | תיעוד
"זוהמה ומחלות": חוקרו לשעבר של סינוואר חושף מדוע הוא מעכב את העסקה

בפתח השיחה אמר אלגרט כי "ראש המוסד ממשיך את המחדל שהחל ב-7 באוקטובר. משחקים לידיו של נתניהו. הוא ממשיך לשחק איתם, לא יהיה פה שום הסכם ושום הסדר. יגידו לדדי ברנע שהיה צריך להיות יותר קשוח וחזק בשביל הבייס, הכל פוליטיקה. הייתי עם שר החוץ ישראל כ"ץ בניו יורק, חזרנו 40 משפחות מבוישות".

לדבריו, "ראש הממשלה והממשלה לא רוצים שהחטופים יחזרו. הם מתנהגים ככה. הם דחו את הכל עד יום ראשון בערב, שימותו שם, לא אכפת להם. הוא מעדיף שיהיו כמה שיותר חטופים מתים בשביל שהמחיר יהיה כמה שיותר נמוך. אתה תראה שבסופו של דבר ימותו עוד ועוד. אתה לא יכול לחיות רק על משאלות לב, אתה חייב להתבסס גם על עובדות. העובדות בשטח מראות שככל שהם יותר מתים, כוח המיקוח שלנו עולה. ראש הממשלה בהתנהגות שלו כבר הודה באשמה. זה שהוא לא מתקשר למשפחות כמו ביידן, זה כבר מראה התנהגות של אשם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו על המגעים לעסקת החטופים (צילום :דוברות רה"מ)

"צריכים שיחזירו את כולם בעסקה אחת, שהממשלה תתפזר, יבוא משהו לעשות את הדברים כמו שצריך ואנחנו נתעסק עם חמאס בסבב הבא. חמישה חודשים נתניהו מברבר אותנו ולא לוקח אותנו לחוף מבטחים. לך הביתה, אין לנו אוויר לנשימה ונדע להסתדר בלעדיך", הוסיף.