שר החוץ ישראל כ"ץ התראיין הבוקר (שני) בכאן רשת ב', והתייחס למשלחת שצפויה לצאת לקטר, בניסיון לקדם עסקת חטופים אפשרית. "כל מילה שאני אוסיף תהיה מיותרת אין לי עניין לספק לצד השני", ציין. 

הפעילות בשיפא: המחבלים שחשבו שצה"ל כבר לא יפעל במקום כותרו ולא יכלו לברוח | תיעוד
"זוהמה ומחלות": חוקרו לשעבר של סינוואר חושף מדוע הוא מעכב את העסקה

עוד הוסיף כי "אנחנו כולנו מאוחדים. המשלחת נשלחה על דעת הרוב המכריע. אני לא רואה פערים מבחינת הפערים. עיקרון המפתח הוא שתוך כדי המשא ומתן, אסור שישראל תאבד את הישגי המאמץ בעזה, שהושגו במחיר כבד של חיילים שנפלו".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ירי כבד מסביב למתחם בית החולים "שיפא" (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כ"ץ נשאל ע"י המראיין אריה גולן "האם הנשיא ביידן גם לא דעתך לא מכיר כבר בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני מפלצות החמאס", זאת כשהוא מתייחס לדברים החריגים שנאמרו אתמול ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו.  

ישראל כ''ץ (צילום: פלאש 90)
ישראל כ''ץ (צילום: פלאש 90)

"הנשיא ביידן הוא ידיד של מדינת ישראל, הוא נתן לנו גיבוי מההתחלה", השיב והוסיף: "במהות אין הבדל בין ארצות הברית לישראל, כולל האמירה שנצטרך לפעול ברפיח. נתאם גם עם המצרים, אין כוונה לדחוף את העזתים לתוך סיני".

כמו כן, טען כי "קיימות אינדיקציות שהלחץ עובד. באופן עקרוני הנושא של העזתים שפונו מצפון הרצועה לכיוון רפיח, היה דבר שנדרש מבחינה מבצעית. יש אזורים שצה"ל חייב לפעול בהם על סמך מידע מודיעיני. אם התושבים יחזרו לצפון לא תוכל להילחם בחמאס".