בנושא בחירת רב העיר ומועצה מקומית, השינוי בהצעת החוק הוא שהאסיפה הבוחרת את רב העיר/מועצה מקומית תהיה מורכבת מ-50% חברי מועצת הרשות המקומית + ראש המועצה הדתית, 25% נציגי ציבור שממנה השר, 25% הרבנים הראשיים וחברי מועצת הרבנות הראשית לישראל. משמעות השינוי הוא החלשת כוחה של הרשות המקומית בבחירת רב העיר אל מול חיזוק כוחם של השר ומועצת הרבנות. הפחתת מספר תושבי הרשות המקומית המעורבים בבחירה והכנסת גורמים חיצוניים להליך הבחירה.
בנושא אופן בחירת רב אזורי, השינוי בהצעת החוק הוא אסיפה בוחרת של 5 חברים, בה יש רוב לנציגים שאינם מייצגים בהכרח את המועצה האזורית לרבות היו"ר שהינו נציג המועצה הדתית שברוב המקרים הוא מינוי של השר. משמעות השינוי הוא הקטנת הייצוג לנציגי המועצה האזורית בבחירת הרב האזורי.
בנושא אופן בחירת רב יישוב, השינוי בהצעת החוק הוא שהאסיפה בוחרת של 8 חברים, בה יש נציגות של 50% לנציגי היישוב ויו"ר הועדה הוא נציג המועצה הדתית האזורית, ברוב המקרים מינוי של השר. משמעות השינוי הוא הקטנת הייצוג לנציגי היישוב בבחירת רב היישוב.
הקואליציה תמשיך בקידום חוק הרבנים למרות הוטו של גנץ וסער, הנימוק - גנץ הצביע נגד התקציב ונסע לחו״ל ללא אישור הממשלה. טענת הקואליציה: המחנה הממלכתי הם אלו שהפרו את ההסכם כשהצביעו נגד התקציב, כשגנץ נסע לארה״ב ללא אישור, ובהצבעות נוספות שלא שיתפו פעולה עם הקואליציה. הסכם לא יכול להיות חד צדדי.