מלחמת חרבות ברזל: הפרשן הפוליטי, ולשעבר חבר הפרלמנט הלבנוני, והבי קטישא התראיין היום (שני) לערוץ 'אל חדאת', ופרש את משנתו לגבי המתיחות בצפון בין צה"ל לארגון הטרור חיזבאללה.

הפילוג בעם והמחלות בעזה: סינוואר קיבל החלטה דרמטית ובישראל לא מבינים
סערת המינויים בצה"ל: העימות בקבינט שגרם לנטישת שני שרים

מראיינת: "כאשר הישראלים אומרים לפי המקורות, שיש להם בנק של יעדים במידה ותפרוץ מלחמה בין ישראל לחיזבאללה, יש להם יעדים רבים לאורך חמישה ק"מ, וזה אומר שהתקיפות לא יגיעו לבירה ביירות, ולא יגיעו למקומות שהגיעו אליהם בעימותים האחרונים כמו בעלבכ למשל, האם לדעתך ישנה הסתייגות ישראלית?".

והבי קטישא: "לדעתי לא, כי ישראל עברה את ה-5 ק"מ והגיעה עד ל-200 ק"מ בצפון לבנון עד למחוז אל-בקאע ועד לעיר בעלבכ שמרוחקת 200 ק"מ מהגבול הדרומי".

"אבל כשישראל אומרת 5 ק"מ, לדעתי יעדיה לא רק מטרות צבאיות, ייתכן שיש כוונה לגרש התושבים שגרים לאורך 5 ק"מ בגבול הדרומי, אבל היעדים שהיא מדברת עליהם שהיא תהיה במלחמה מול ממשלת לבנון, כלומר נגד התשתית הלבנונית, התשתית הלבנונית הן בשימוש מדינת לבנון וחיזבאללה, הבעיה שנוצרה כאן שממשלת לבנון לא מעזה לשאול את חיזבאללה 'מה אתם עושים בדרום ולמה פתחתם חזית מלחמה בניגוד לרצון ממשלת לבנון?', זאת הבעיה".

מראיינת: "אז אתה לא חושב שהתקיפות הישראליות יגיעו ל-5 ק"מ, אלא גירוש האזרחים הלבנוניים במרחב שמשתרע של 5 ק"מ, האם ניתוח כזה נתמך בגלל ההתפתחות האחרונה שיש בלבנון? כי בלבנון רואים שיש כוונה ישראלית או מגמה ישראלית בתקופה האחרונה עם התקיפות האחרונות שהיו והשמדת כפרים שלמים כפי שראינו סרטוני וידאו, כמו למשל השמדת כפר מיס אל-ג'בל לחלוטין, בנוסף לדרכים, הבתים והסמטאות".

והבי קטישא: "גברתי, בצעירותיי שירתי באזור הזה של דרום לבנון, כל הכפרים האלה, כפר כילא, עדייסה, מרכבא, חולא, בלידא, עייתרון, עייתא א-שעב, מרווחין, כל אלה כפרים שצמודים לגבול הדרומי, ואנו רואים שהאויב הישראלי מתרכז בהשמדת כפרים אלה, כי הוא רוצה לגרש ולפנות משם את תושבי הכפרים האלה, מהי מטרת ישראל?

אל חדאת. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות)

איני יודע מה מטרתם, אך יש התפתחות עם השמדת הכפרים האלה וגירוש התושבים כדי שלא ישובו לבתיהם, או במידה ויחזרו לבתיהם הדבר יהיה כפוף לתנאי ישראל. או אם הכוונה לפלוש לחלק בדרום לבנון שלא יהיו שם תושבים באזור הזה, מזה אני חושש כלבנוני כי גרתי שם תקופה ארוכה בצעירותיי בגבול הדרומי עם ישראל".

בנאומו האחרון אמר נסראללה: "הבחירה הטבעית וההגיונית בקרבות אלו בחזיתות ההתנגדות היא לנשוך את האצבעות ולנצח, והניצחון הוא למי שנושא אותו".

כזכור, בינואר אמר הפרשן הצבאי של חדשות 13 אלון בן דוד בשיחה עם מעריב כי "יכול להיות שנגיע ליום שאנחנו מוחקים את כל הכפרים מדרום לליטאני, אם לא נוכל אחרת להבטיח ביטחון". "הרי כל כפר כזה הוא בסיס של כוח רדואן של חיזבאללה", הוסיף ,"אבל כרגע אנחנו עוד לא באירוע הזה. ישראל לפי שעה קיבלה החלטה שהיא מתמקדת בעזה והיחידות הלוחמות שלנו נמצאות ברצועה. ברגע שנשלים שם את המשימה, ישראל תצטרך להחליט איך היא מסדרת מחדש את המצב בגבול הצפון: בהסדר מדיני כלשהו או במלחמה".

ביירון - חברת תרגום וכתיבה