לאחר הצהרתה של מרב מיכאלי על פרישתה מתפקיד יו"ר העבודה, ח"כ גלעד קריב הכריז כי יתמודד לראשות המפלגה. אתמול הפתיע חבר הכנסת והביע תמיכה במועמד אחר לאותו תפקיד - ח"כ יאיר גולן. בשיחה עם אראל סגל ואלמוג בוקר היום (שני), הסביר קריב את תמיכתו.

סערת המינויים בצה"ל: העימות בקבינט שגרם לנטישת שני שרים
הקרב הלילי בבית החולים שיפא: לוחם צה"ל מתן וינוגרדוב נפל במהלך הפעילות

"במשך שנה שלמה אני טוען שצריך לבצע איחוד כוחות בשמאל הציוני, שותהיה רק מפלגה אחת בין המפלגותה ערביות למרכז", ציין והוסיף: "גם אני וגם חברתי לזימי נתנו דוגמה אישית, איך מבצעים שיתופי פעולה. ברור שכרגע הנושא הביטחוני, המדיני, עומדים במרכז תשומת הלב של כולנו, בצדק. יאיר גולן מגיע עם הרבה ניסיון בתחום הזה. ההנהגה המשולשת הזו, של יאיר, שלי, ונעמה, זה בהחלט שילוב מנצח עבור השמאל הציוני".

עוד הבהיר כי "האמירה 'הולכים היום לבחירות', היא לא נכונה בעיניי. אני חושב שצריך ללכת לבחירות, מכייון שהממשלה הנוכחית באמת הגיעה למבוי סתום. זו ממשלה שלא יכולה לנהל את מדינת ישראל. אני לא מתפלא למה הממשלה הזו לא מציגה שום תוכנית ליום שאחרי, היא לא מסוגלת. הממשלה הזו קורסת מבחינה תפקודית, היא הגיעה לסוף דרכה. היא לא מסוגלת להתנהל כשכוחות ימין קיצוני נמצאים בה".

פעילות צה"ל באזור בית החולים שיפא (צילום :דובר צה"ל)

ח"כ קריב המשיך ותקף: "נתניהו כבר הראה בעבר ששחרור חטופים זה דבר שעושים כדי לזכות באהדת הציבור. כל הסקרים מלמדים היום שיש רוב גדול בציבור לעסקת חטופים נוספת, ואנחנו בהחלט תומכים. יש פה תהליך חקיקה של פיזור הכנסת, יש לפחות 90 ימים שנדרשים. אנחנו קוראים לקיום בחירות בהקדם, זה בסדר שישבו אופוזיציה וקואליציה ויאמרו 'אנחנו קוראים לבחירות בספטמבר'".

"אני חושב שממשלת ישראל הנוכחית מובילה אותנו למבוי סתום, גם בתחום הצבאי. תראו מה קורה בצפון, את הדשדוש ברצועה. אנחנו חושבים שצריכים לשבת ולקבוע תאריך לבחירות מוסכם", הדגיש.

עריכה: שני רומנו