השר לשעבר יזהר שי ששכל את בנו סמ"ר ירון אורי שי ז"ל בקרב בכרם שלום, הסביר היום (שני) מדוע על הממשלה להשיב את חטופים גם במחיר של שחרור רוצחים מחבלים, זאת לאחר ציוצו בטוויטר מוקדם יותר היום, כאשר כתב: "מחבל הנוח'בה המתועב שהרג את הבן שלי יושב כרגע בכלא ישראלי, הייתי שמח לצפות בהוצאתו להורג. כמו שמקובל בארצות הברית, שם מזמינים את בני המשפחה לצפות בהוצאה להורג של רוצחי יקיריהם. הייתי רוצה לצפות בו נושם את נשימותיו האחרונות, במידת האפשר בייסורי תופת נוראיים ובסבל גדול. אבל אם אפשר להחזיר הביתה חטופים ישראלים מעזה תמורת נשמתו העלובה של החלאה הזה וחבריו למדמנת הביוב האנושי שנקראת חמאס, אני קורא לראש הממשלה ולשרי הקבינט: שחררו את הרוצחים המתועבים והביאו את החטופים הביתה".

השר לשעבר ששכל את בנו: "שחררו רוצחים עבור החטופים, גם את זה שהרג את בני"

שי התייחס לתגובות שקיבל על הציוץ: "קיבלתי הרבה מאוד תגובות, רובן תומכות ונרגשות, חלקן חולקות על דעתי וזה בסדר אני מכבד את זה, הנושא הוא נושא כבד אני יכול להבין שהוא גם שנוי במחלוקת. אבל להילה, אשתי, ולי היה חשוב להעביר את המסר הזה כדי שיגיע מהדהד עד לרמה של מקבלי ההחלטות בקבינט המלחמה, כי הם כרגע כמו שאנחנו שומעים מהתקשורת, נמצאים במקום שבו הם עשויים לקבל החלטות משמעותיות שחלקן גם כרוכות במחבלים מתועבים בני עוולה שיהיה צריך לשחרר אותם חזרה למקום שממנו באו".

עוד הוסיף: "היה לנו חשוב להעביר את המסר שגם כשאנחנו מאוד כואבים ואנחנו עדיין בתהליך ארוך מאוד של לנסות לאסוף את השברים. אנחנו מכירים בעובדה שהחיים חשובים יותר ויש 134 חטופים וחטופות בעזה, בתוך תעלות ובורות בתנאים שאינם אנושיים, בסכנת חיים מיידית בכל רגע נתון. הם צריכים להיות בסדר העדיפות העליון, גם אם זה אומר לשחרר את  אותו נתעב, חלאה, שלקח את חייו של היקר לנו מכל - ירון שלנו, גם אם זה אומר לשחרר אותו, אנחנו רוצים לראות את החטופות והחטופים חוזרים הביתה וזה יותר חשוב מהנקמה הפרטית שלנו לאותו מחבל ארור".

השר לשעבר המשיך ואמר באותו נושא: "קודם כל את סינוואר הנוכחי אנחנו שחררנו לפני יותר מעשור והיו לנו מספיק הזדמנויות לחסל אותו. הטענה שהשחרור שלו הוביל ל-7 באוקטובר היא חלקית בלבד כי יכולנו לעשות הרבה דברים בדרך, ושרי ביטחון וראש הממשלה, ועוד אחרים נמנעו פעם אחר פעם מלחסל אותו ואני מקווה שאת הלקח הזה למדנו. אז אם הסינוואר הבא גדל אצלנו ואני משוכנע לגמרי שהוא נמצא אכן כבר נמצא אי שם בכלא הישראלי, או דרך אגב יכול להיות שעוד לא תפסנו אותו, אנחנו צריכים ללמוד את הלקחים של הטעויות שעשינו בעשור האחרון ולהימנע מהן בעתיד. אני מודע לכך שאנחנו מגבירים את רמת הסכנה בכך שנשחרר עוד כמה מאות מחבלים מתועבים שיתווספו לאחים שלהם שלא הגיעו לישראל ויחכו להזדמנות הראשונה והם, אולי, כבר מתכוננים אליה מעבר לגבול, אז הסכנה אכן גדלה. אבל יש סכנה מיידית בעוד שעה, מחר בבוקר, שבוע הבא לאנשים שלנו שנמצאים בעזה, ומי שמנהל את הסיכונים שלנו אין מה לעשות צריך לקחת בחשבון שיש 134 אנשים שלנו שנמצאים עכשיו בעזה. הם נמצאים שם בזכות הפקרות נוראית של המערכת שאמורה הייתה לשמור עליהם, החל בראש הממשלה וממשלתו והמשך במערכת הביטחון. וכיון שכך אנחנו קודם כל צריכים להחזיר אותם הביתה גם אם זה כרוך בסיכונים. אחרי זה יש לנו זמן להתכונן".

לסיום, הדגיש: "יש פה מו"מ, ומדינת ישראל לא חייבת לשטוח את הקלפים בפומבי ולהגיד בדיוק מה שהיא מוכנה או לא מוכנה. אנחנו צריכים להיות מוכנים לשלם מחירים כואבים. אני חושב שהעמדה הרשמית של מדינת ישראל היא נכונה, חמאס יחוסל. אם זה ייקח שנה או שנתיים זה לא משנה, אני במילא חושב שזה אל ייקח שלושה-ארבעה חודשים, אלא יש פה תאריך ארוך, אנחנו צריכים להגיע לזרועות התמנון למיניהן, אנחנו צריכים לחסל כל מיני מנהיגים שמסתתרים במזרח התיכון. יש לנו עוד עבודה שם. בדרך לשם כנראה שנצטרך לבצע עצירה על מנת לאפשר את החזרתם של 134 אנשים הביתה, וצריך להוסיף אליהם את אורון שאול, והדר גולדין, ואת כל מי שנמצא שם. את כולם צריכים לשחרר זה חלק מהלך. ואני מזכיר לכולנו, אנחנו מדברים על זה שאם נשחרר מחבלי נוח'בה אנחנו מסתכנים בפיגועים. יש 134 אנשים שהם תחת פיגוע מיידי מחר בבוקר והם עלולים חלילה לאבד את חייהם, עלולים חלילה להיהרג שם ביחד או לחוד. אז הפיגוע כבר נמצא. ומצווה עלינו לשחרר אותם בכל דרך אפשרית".