מדינות האיחוד האירופי הסכימו לתמוך בסנקציות נגד מתנחלים אלימים, כך הודיע הערב (שני)  שר החוץ הספרדי, חוסה מנואל אלברס, לדבריו פה אחד.  לפי דיווח בסוכנות הידיעות הגרמנית, הסנקציות יכללו הקפאת נכסים ואיסור כניסה למדינות האיחוד, והן צפויות להיכנס לתוקף בימים הקרובים. עוד דווח כי על אזרחי האיחוד ייאסר לקיים קשרים עסקיים עם המתנחלים שיוטלו עליהם הסנקציות.

ארה"ב הטילה על סנקציות נוספות; בשומרון זועמים: "ממשל עוין"
אביו של הלוחם שהוטלו עליו סנקציות מצד בריטניה: "פרוקסי של ארגוני אנרכיסטים"

מוקדם יותר היום הודיעה שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק כי "האיחוד האירופי יכין חבילת סנקציות נגד מתנחלים". בכך צפוי האיחוד האירופי להצטרף לצרפת, בריטניה וארה"ב שכבר הטילו סנקציות על כמה מתנחלים בחודשים האחרונים.

בתגובה, מסר שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ כי ״האיחוד האירופי עסוק בסנקציות נגד יהודים, במקום בתמיכה מוחלטת של חיסול הרוע. זה לא חדש אבל זה עדיין עצוב. קמפיין הBds השקרי נגד מדינת ישראל עובד. קמפיין שנועד כולו להכפיש את מדינת ישראל. אם יש אלימות היא מטופלת על ידי מערכת המשפט. יש תשובה ציונית הולמת אחת להצהרה הזו של האיחוד האירופי- חיזוק וביסוס ההתיישבות בכל מרחבי ארץ ישראל".

בחודש שעבר צרפת הודיעה על הטלת סנקציות על 28 מתנחלים המעורבים לכאורה באלימות נגד פלסטינים שמותיהם של המתנחלים שעליהם הוטלו הסנקציות של צרפת, בהן איסור כניסה לשטח המדינה, לא פורטו.