הרמטכ"ל הרצי הלוי החליט לבצע סבב מינויים ענק בצה"ל לדרג אלופי משנה (מפקדי חטיבות ומקביליהם). 52 קצינים חדשים ימונו, בהם גם שני תפקידים שנחשבים רגישים כי יש להם קשר ישיר למלחמה בעזה ולמחדל 7 באוקטובר. בתוך כך, קוראי מעריב נשאלו, מה דעתם על הנושא - כך הם השיבו.

מתוך אלפי המצביעים שהשיבו על השאלה - האם ראוי שהנהגת הצבא, שכשלה ב-7 באוקטובר, תקבע איך ייראה הצבא ביום שאחרי. רוב מוחלט - 61.8% השיבו כי ראוי, אנחנו במלחמה והצבא חייב להתחדש כדי שיוכל להמשיך בלחימה. מצד שני, 38.2% השיבו, כי לא ראוי שהנהגת הצבא שכשלה ב-7 באוקטובר תקבע איך ייראה צה"ל ביום שאחרי.

בנוסף, התבצעה חלוקה בין מצביעי הקואליציה והאופוזיציה. בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה, 64% השיבו כי לא ראוי שהרמטכ"ל יבצע את המינויים. מנגד, בקרב מצביעי האופוזיציה התמונה הפוכה - 77% קבעו כי כן ראוי שהלוי יבצע את סבב המינויים.

כזכור, ימונו גם ארבעה מפקדי חטיבות בזירות המשניות - חטיבה 300 בצפון (הגליל המערבי), וחטיבות שומרון, עציון ויהודה. ‏בין הקצינים שמתמודדים על התפקידים השונים - גם מפקדי יחידות שנלחמו במהלך המלחמה ולקחו חלק משמעותי בתמרון הקרקעי, וכעת הרמטכ"ל יכריע לגבי עתידם.

עם זאת, נראה שלא כולם מרוצים מהמהלך הנוכחי, כאשר שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ צייץ בתגובה בטוויטר: "אדוני הרמטכ״ל, יש לך גיבוי מלא לניצחון. לא למחטף של מינויים. הדור החדש של המפקדים שלא היה שותף לקונספציה ולמחדל יוביל את השיקום והתיקון".

בנוסף, סמוטריץ׳ שיגר מכתב לראש הממשלה נתניהו ובו קרא לו לעצור סבב המינויים בצה״ל. ״עיסוק במינויים בתקופת מלחמה, מלבד השדר המזיק האמור לעיל שהוא נושא, חמור גם כי הוא מעצב את צה"ל של השנים הבאות בצלמם ובדמותם של מפקדי המטה הכללי הנוכחיים שכשלו, ולכך לא ניתן להסכים", כתב.