יו"ר הקואליציה, אופיר כץ, הודיע הבוקר (שלישי) כי "חוק הרבנים", שעמד ביממה האחרונה במוקד עימות קואליציוני, ירד מסדר היום ולא יעלה לחקיקה בוועדת החוקה.

"לאחר שיחתי עם ראשי סיעות הקואליציה, וכן לאחר שיחתי עם יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי, הוחלט כי בעת הזו לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת. על כן, הצעת חוק הרבנים תרד מסדר היום. בימים אלו החובה עלינו היא לשאוף לאחדות בעם כמה שניתן", אמר כץ.

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, אמר: ״אני מברך על הסרת חוק הרבנים מסדר היום. בשעה שטובי בנינו ובנותינו נלחמים בגבורה בעזה, כש-134 חטופות וחטופים בשבי החמאס, עלינו להיות מאוחדים סביב מטרות המלחמה, ולא לעסוק בחקיקה שנויה במחלוקת שתזרע מחלוקת בעם ובהנהגה״.

ח״כ מתן כהנא, המחנה הממלכתי: "טוב עשתה הקואליציה שהקפיאה את קידומו של חוק הרבנים והחוק לביטול רפורמת הכשרות, חוקים אשר ללא ספק היו פוגעים באינטרס הציבורי. מלחמה היא העת לאחדות ולא לקידום חוקים השנויים במחלוקת כה עזה".

כזכור, אתמול פורסם כי הקואליציה תמשיך בקידום חוק הרבנים למרות הוטו של גנץ וסער, הנימוק - גנץ הצביע נגד התקציב ונסע לחו״ל ללא אישור הממשלה. טענת הקואליציה: המחנה הממלכתי הם אלו שהפרו את ההסכם כשהצביעו נגד התקציב, כשגנץ נסע לארה״ב ללא אישור, ובהצבעות נוספות שלא שיתפו פעולה עם הקואליציה. הסכם לא יכול להיות חד צדדי.

בנושא בחירת רב העיר ומועצה מקומית, השינוי בהצעת החוק הוא שהאסיפה הבוחרת את רב העיר/מועצה מקומית תהיה מורכבת מ-50% חברי מועצת הרשות המקומית + ראש המועצה הדתית, 25% נציגי ציבור שממנה השר, 25% הרבנים הראשיים וחברי מועצת הרבנות הראשית לישראל. משמעות השינוי הוא החלשת כוחה של הרשות המקומית בבחירת רב העיר אל מול חיזוק כוחם של השר ומועצת הרבנות. הפחתת מספר תושבי הרשות המקומית המעורבים בבחירה והכנסת גורמים חיצוניים להליך הבחירה.