יו"ר האופוזיציה ומפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, אמר היום (שלישי) בגל"צ בנוגע להענקת פרס ישראל לספרות תורנית לרב הראשי יצחק יוסף כי: "אני לא מומחה גדול בכתיבה תורנית, אבל המשפט 'נרד מהארץ' לא קשור לזה. לא על כל התבטאות צריכים לבטל את הפרס".

"לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת": חוק הרבנים לא יקודם
"הכל חוץ מניצחון": שמחה רוטמן מתפוצץ על דובר צה"ל

יאיר לפיד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
יאיר לפיד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

זאת לאחר שבחדשות 12 דווח כי הרב הראשי יצחק יוסף זכה בפרס ישראל לספרות תורנית. זאת, לאחר שאמר בשיעור עם תלמידיו לאחרונה כי "אם יכריחו חרדים להתגייס - נעזוב לחו"ל" ועורר סערה. עם זאת, טרם ידוע אם אכן הפרס יוענק ביום העצמאות הקרוב, כיוון שהוחלט שהפרסים יחולקו בקטגוריה אחת בלבד: "תקומה, גבורה וערבות הדדית".

טקס פרס ישראל (צילום: אוליבייה פיטוסי, פול)
טקס פרס ישראל (צילום: אוליבייה פיטוסי, פול)

נזכיר, כי הרב הראשי הגיב באשר לסערת הזכייה בפרס כי "זו לא העת ולא השעה": "ככל שיש ממש בפרסום על הכוונה להעניק לראשון לציון שליט״א את ׳פרס ישראל׳ בגין מפעלו התורני ועל אף שמדובר בהחלטה המבטאת 50 שנות יצירה הלכתית, הרי שלא זו העת ולא זו השעה. אילו היה ידוע על ההגשה כמועמד לקבלת ׳פרס ישראל׳ אזי היה צריך לפעול למנוע זאת. אין זו שנה מתאימה לטקסים וחגיגות. ההוקרה היחידה של מדינה לאזרחיה, היא שמירה על ביטחונם והוקרת החיילים המחרפים את נפשם בשדה הקרב למענה. ולפיכך יש לברך על ההחלטה לביטול הפרס בשנה זו".

יצחק יוסף: "אם יכריחו חרדים להתגייס - נעזוב לחו"ל" (צילום :ללא קרדיט)

על המתיחות של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הממשל האמריקאי ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן התבטא ואמר, "העימות הזה מיותר, אני ניהלתי הרבה יותר עימותים עם האמריקנים מנתניהו אבל לא מול המצלמות. הם עוזרים לנו על בסיס יומי במאמץ הלחימה - למה אתה מנהל איתם עימות פומבי מעליב ועוד עם הנשיא הידודותי ביותר מאז קלינטון?".

בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,פול)
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,פול)