אלי אלבג, אביה של לירי שנחטפה ומצויה בשבי חמאס, התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס למגעים לעסקת חטופים חדשה.

"הכל חוץ מניצחון": שמחה רוטמן רותח בעקבות הסרטון של דובר צה"ל
"תומכת טרור, תפסיקו לרצוח אחד את השני": עימות חריג בכנסת

תחילה, התייחס לדבריו של שר החוץ ישראל כ"ץ: "התעודדתי מדבריו ואני רוצה להגיד לזכותו של ישראל כ"ץ, שהייתי איתו באו"ם הוא אחד שיודע לדחוף, לעמוד על שלו. אני שמח שיש לנו כאלה שיודעים ודואגים ואכפת להם". 

"'אני דורש שהעסקה תקרה. אני מחייב את הממשלה שזה יקרה. כל חברי הקבינט, ראש הממשלה, בואו לא נשכח שהיינו בחושך הרבה מאוד חודשים", הוסיף, "עצם זה שמתחיל דו שיח, והוא הולך להיות ארוך וקשה, אנחנו מבינים את זה. אבל יש קשה ויש קשה יותר, אין לנו משהו אחר. אין דבר יותר חשוב מלהחזיר את החטופים. אלה שלא חושבים ככה, תדמיינו שחטפו לכם את הילד, יומיים לא עונה לכם, ואתם יודעים שהוא בידיים של אנשים רעים. אחרי זה תחשבו מה הייתם עושים, מה חשוב ומה לא חשוב". 

"קשה לנו זה לא מילה, כל פעם ששואלים את השאלה הזו אני מדמיין את לירי שלי, כמה לה קשה, מה עובר עליה, מה עובר על החטופים בשבי. יש לי מיטה, יש לי שמיכה, יש לי אוכל, אני יכול לצאת החוצה, לנשום אוויר, ומה החטופים? כל פעם שואלים אותי, אני חוזר בשאלה, מה הילדה שלי, החטופים מרגישים? אין לנו ברירה כמו שלילדים שלנו אין ברירה. חייבים להילחם, לעמוד על שלנו, להביא את החטופים הביתה בחיים, וגם את הנרצחים", ציין.

לאחר מכן נשאל אלבג על דעתו לדבריו של בצלאל סמוטריץ' אודות החשיבות בהגעה לעסקת חטופים: "התפוצצתי על סמוטריץ' ואמשיך כל פעם שהוא יתבטא עם רעיונות גאוניים שלא הייתי נותן לו להיות גנן בגן ילדים. התבטאויות של ה'חטופים זה לא הדבר הכי חשוב', וכל מיני דברים כאלה ואחרים. איחלתי לו גם שיחטפו לו את הילדים, אני לא מתבייש להגיד את זה. אם שר בממשלה יכול להיות אטום לב, להגיד משפט כזה, אז אני אגיד גם את המשפטים שלי - שיחטפו לו את הילדים, ואחרי זה ידבר. כרגע אין לו זכות דיבור אז, שיסתום את הפה". 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ צייץ בטוויטר: "אמשיך לכבד ולחבק את משפחות החטופים תמיד וללא תנאי ואמשיך לפעול להכרעה צבאית וכניעה של החמאס כי רק כך נצליח להחזיר את החטופים ולנצח במלחמה".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

לסיום אמר אלבג: הייתה לי עם נתניהו פגישה, כל חברי הקבינט, אין אחד, כולל דרעי, שדואג, שאכפת לו. אני אומר כל הזמן, בכל מקום, הזמן שלנו זה להיות מאוחדים, רק ביחד נוכל לנצח. זה לא יעזור, אני מתחנן, אין לנו ברירה, אני רוצה את הילדה שלי בבית ואם נמשיך בשישה באוקטובר נאבד את המדינה, לא רק את הילדים, את המדינה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM