אתמול נערכו הפגישות הראשונות של סבב המשא ומתן החדש בבירת קטאר, דוחא, שבהן השתתפה הפעם משלחת ישראלית בנוסף למשלחות מצרים וקטאר. נכון לאתמול בערב, משלחת מטעם ארצות הברית טרם הגיעה לדוחא, בעוד דיווחים שונים הצביעו על כך שהאמריקאים לא ישלחו את המשלחת שלהם אלא אם תושג התקדמות רצינית.

"יודעים את המחיר": זהו הדבר שישראל לא מבינה לגבי התנהלות איראן | האזינו
השר כ"ץ: "יש קווים אדומים" - זהו המחיר שלא מוכנים לשלם לעסקת חטופים

על פי ההערכה בישראל, "השיחות עם חמאס יימשכו כשבועיים", בעוד ראש המוסד, דדי ברנע, צפוי לחזור לתל אביב, כשהצוות הישראלי יישאר בדוחא להמשך שיחות. עם זאת, לפי דיווחים ישראלים, נתניהו צמצם את המנדט שביקש צוות המו"מ. לפי הפרסום של הג'רוזלם פוסט, גורמים ישראלים אומרים שהקווים האדומים הנוקשים התרכזו סביב רשימת האסירים בעסקה, שחמאס דורש לשחררם.

מקורות הבקיאים במהלך המשא ומתן אמרו כי אין עדיין התקדמות. בדיונים ממתינים כעת לתגובת ישראל לתגובת חמאס ששלחה בשבוע שעבר. המקורות המדוברים ציפו ל"משא ומתן ארוך, שעלול להיות מושפע ממשתנים ואירועים שונים", בעוד שהם סברו כי "כישלונה של המשלחת האמריקאית להגיע לדוחא מעיד על כך שהממשל האמריקאי אינו רואה הזדמנות אמיתית להשיג פריצת דרך לקראת הסכם".

ביה"ח שיפא בעזה (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

ובכל זאת, למרות האישור של משרד החוץ האמריקאי אתמול, "וושינגטון דוחפת להשגת הסכם שביתת נשק שיאפשר את החזרת החטופים וכניסת סיוע נוסף". עם זאת, לפי הוול סטריט ג'ורנל, "המתווכים הודיעו לישראל שזהו השלב האחרון של המשא ומתן, ואם לא יושג הסכם, השיחות יסתיימו".