מלחמת חרבות ברזל: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) בדיון החסוי של ועדת החוץ והביטחון לסערת המינויים בצה״ל ולביקורת של חלק מחברי הממשלה לכך שהרמטכ״ל ממנה תוך כדי המלחמה.

תדהמה בלבנון: הפרשן הפוליטי תקף - "מסרב להכנע לנרטיב של נסראללה"
לאחר חודש בלבד: דובר מטה משפחות החטופים התפטר

נתניהו אמר במענה לשאלה של חברי הכנסת כי הסמכות למינויים היא של הרמטכ״ל ״אין לי השפעה על זה״, כלשונו. נתניהו גם התייחס למחלוקת עם ארה״ב סביב התוכנית ברפיח ואמר: ״ההתקפות של ארה״ב הן כי אני מונע הקמת מדינה פלסטינית".

"ראש ממשלה אחר היה עושה את זה, מרוויח את האמריקאים אבל מפסיד את המערכה של ישראל מול חמאס. אין לנו שום ברירה אחרת אלא לפעול ברפיח״, המשיך. נתניהו הוסיף ואמר, כי גורמים בישראל משתפים פעולה עם האמריקאים נגד הממשלה ובכך מונעים כניסה לרפיח ואת ניצחונה של ישראל על חמאס.

נתניהו עקץ את גנץ במהלך ישיבת ועדת החוץ והביטחון: ״מי שנוסע לארה״ב שיידע לעמוד מאחורי מדיניות הממשלה ולהגיד לאמריקנים לא, כמו שאני אומר להם לא״. כמו כן, במהלך הדיון גוטליב צעקה על נתניהו: "כל פועל פלסטיני שתכניס זה להכניס סיכון ביטחוני לשטח המדינה".

עוד נשאל נתניהו על הכישלון ההסברתי של ישראל, והשיב: "זו לא רק שאלה של כסף. זה כי פשוט אין אנשים, אתה מוקף באנשים שלא יודעים לחבר מילה למילה (באנגלית). צריך למצוא".

בנימין נתניהו לאחר שיחה עם ג'ו ביידן (צילום: דוברות ראש הממשלה)
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין התייחס בוועדה לסוגיית 'היום שאחרי': "ב-7 באוקטובר מדינת ישראל קיבלה קריאת השכמה. אם לא נדע להפיק לקחים, מה שקרה בעוטף – יקרה גם ביהודה ושומרון, בצפון ובשאר גבולות ישראל. הקונספציה של Good guy מול ה-Bad guy לא עובדת. היא לא עבדה בעבר, היא לא תעבוד גם כעת. אין כאן שום Good. אבו מאזן הוא לא Good guy, בטח שלא ברגותי. מדובר ברוצחים, מחבלים, תתי אדם שכל הווייתם היא רצח יהודים והשמדת מדינת ישראל".