חבר המפלגה הדמוקרטית שוב מעורר סערה: לאחר הנאום בו תקף את ראש הממשלה נתניהו ואמר כי הוא "איבד את דרכו", מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, ערך היום (שלישי) ריאיון לעיתון "הניו יורק טיימס" האמריקני והתייחס לתמיכה של ארצות הברית בישראל - בשיאה של המלחמה.

שומר שלח שוב אצבע מאשימה לכיוונו של נתניהו וטען כי הוא "שוחק את התמיכה הדו-מפלגתית בישראל", הביע חשש מעתידה של מדינת ישראל. לדבריו, "עתידה של ישראל הוא לוט בערפל ללא התמיכה של ארצות הברית בישראל". שומר גם התייחס לדבריו של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית והביקורת על היחס לישראל ואמר כי הנאום היה מלא בשנאה.

ברקע הלחץ האמריקאי הגובר על ישראל במלחמה בעזה, מנהיג הרוב הדמוקרטי צ'אק שומר אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "איבד את דרכו" וקרא לבחירות בישראל. "נתניהו איבד את דרכו בכך שאפשר להישרדותו הפוליטית לקבל עדיפות על פני האינטרסים של ישראל", אמר שומר בנאום בסנאט בשבוע שעבר.

נאומו היה הראשון בסדרה של אזהרות מהבית הלבן שמטרתם ללחוץ על ישראל ועל ממשלת נתניהו לאפשר סיוע הומניטרי נוסף לעזה ולחשוב מחדש על תוכנותיה. "בזמן הקריטי זה, אני מאמין שבחירות חדשות הן הדרך היחידה לאפשר תהליך קבלת החלטות בריא ופתוח לגבי עתידה של ישראל, בתקופה שבה כל כך הרבה ישראלים איבדו את אמונם בחזון ובכיוון שלהם", אמר. 

שומר אמר שהוא לא מאמין שנתניהו מתאים להוביל את ישראל לקראת סיום הלחימה, משום שנראה שהוא דוחה את רעיון המדינה הפלסטינית. "אף אחד לא מצפה מראש הממשלה נתניהו לעשות את הדברים שחייבים לעשות כדי לשבור את מעגל האלימות, לשמר את האמינות של ישראל על הבמה העולמית, ולפעול לפתרון שתי המדינות", אמר וקרא לקיים משא ומתן על "מדינה פלסטינית מפורזת לצד ישראל".