שרת החוץ הקנדית, מלאני ג'ולי, הודיעה הערב (שלישי) שממשלת קנדה תפסיק לייצא נשק לישראל. זאת, למרות שהצעה שעברה אתמול בבית הנבחרים וקראה לפעולה כזו אינה מחייבת.

ישראל יכולה להכריז על "ניצחון מוחלט" - אך כבר הפסידה בזירה חשובה יותר
בזמן פשיטה על שיפא: האמל"ח העצום שנמצא סמוך ללשכת מנהל בית החולים | צפו בתיעוד

"זה דבר אמיתי", אמרה ג'ולי לאחר שרוב חברי הפרלמנט והקבינט הליברליים הצביעו בעד ההצעה המתוקנת של המפלגה הדמוקרטית החדשה, ה-NDP, שלטענת מספר ארגונים יהודיים פוגעת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני ארגון הטרור חמאס.

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר בתגובה להחלטת ממשלת קנדה על עצירת ייצוא נשק לישראל, כי "מצער שממשלת קנדה נוקטת בצעד שמערער על זכותה של ישראל להגנה עצמית מול מרצחי החמאס שביצעו פשעים נוראיים נגד האנושות ונגד אזרחים ישראלים חפים מפשע וביניהם זקנים, נשים וילדים. ההיסטוריה תשפוט לחומרה את צעדה הנוכחי של ממשלת קנדה. מדינת ישראל תמשיך להילחם עד להשמדת חמאס והשבת כל החטופות והחטופים הביתה".

ראש האופוזיציה ויו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד כתב בחשבון ה-X שלו כי "החלטתה של קנדה להשעות את אספקת הנשק לישראל שגויה, מזיקה ומסוכנת. ישראל מנהלת מלחמה נגד ארגון טרור קיצוני ואכזר והקנדים פשוט לא מבינים מה קורה פה באמת. זה אינו משנה את העובדה שאנחנו חוזים בהתרסקות של יחסי החוץ של ישראל בגלל ממשלה רעה ורשלנית שמנהלת את זה איום ונורא".